گزارش چشمه چنار اکبرآباد توسط گروه ردپا در تاریخ ۲۱ /۱ /۹۴
چشمه چنار اکبرآباد (رکن آباد) در دل کوه های زاگرس شیراز قرار دارد که دوازده کیلومتری شمال شیراز سرچشمه این آب می باشد که در ۳۳۸ قمری توسط رکن الدوله دیلمی احداث شده که آب رکن آباد ضمن آبیاری روستای اکبرآباد از دروازه قرآن وارد شیراز می شد و محلات متعدد از جمله هفت تنان، چهل تنان و حافظیه مشروب می کرد.

در کنار چشمه چنار در زمان های قبل چنار ها و درختان فراوانی وجود داشته که متاسفانه به همت تعدادی نادان امروز دیگراثری از این درخت ها نمی بینید، در ضمن آب این چشمه بدون در نظر گرفتن قوانین و منابع طبیعی و محیط زیست لوله کشی شده و به مصرف کارخانه و مرغداری پایین دست می رود.
در روز جمعه گروه شانزده نفری رد پاکوهپیمایی خود را از کنار خوابگاه دانشگاه ارم به طرف چشمه چنار اکبرآباد ساعت هفت و نیم آغاز کرد.
در راه به تونل های در حال ساخت رسیدیم که مسیر را عوض کرده و بعد از طی مسافتی مواجه با گله ای از سگهایی با نزاد های مختلف شدیم که بعضی از آنها با زنجیر به سنگها بسته شده بودن و با دیدن ما و احساس خطر همگی شروع به واق واق کردند مثل اینکه آنجا به علت پرت بودن محل پرورش سگ ها می باشد.
مسیر خود را ادامه داده کوه بسیار زیبا و سرسبز بود و با گلهای متنوع و رنگارنگ و با صدای زیبای پرندگان به ما خوش آمد گویی می کرد، بعد از یک ساعت کوهنوردی در کنار دو تخته سنگ بزرگ برای ربع ساعت استراحت کردیم (۳۰ :۸)و دوباره به سمت چشمه حرکت کردیم.
در ساعت ده به چشمه چنار رسیدیم درخت زیبایی که تازه جوانه زده بود و برگ های شبیه به برگ های اکالیپتوس داشت اما مینیاتوری با لبخند به استقبال ما آمد و از اینکه سکوت و تنهایش را شکسته بودیم خوشحال بود.
سرپرست یک ساعت برای صرف صبحانه و چای و استراحت مشخص کردن.
فورا بساط صبحانه پهن شد در همان زمان گروه دیگری به آنجا رسید و دو نفر که دو درخت اکالیپتوس را با خود حمل می کردنند به آنجا آمدنند و قصد داشتند که آن درختان را به رسم یادبود در آنجا بکارنند، بعد از یک ساعت همگی آماده حرکت شدیم و ساعت یازده چشمه را بدرود گفته و مسیر برگشت را در پیش گرفتیم اما در بین راه مسیر تغییر کرد تا ما بتوانیم با مسیر های دیگر آشنا شویم و علاوه بر آن با گونه های دیگر گیاهان و جانوران آشنا شویم.
ساعت یک و نیم به سلامت و شادی به ماشین ها رسیدیم و راهی خانه هایمان شدیم.
همنوردان شرکت کننده :
خانم ها :کریمی، فاضل، باقری، احمدی (مسئول محیط زیست) و مادر،اورنگی و دوستشان و کشاورز (گزارش نویس)
آقایان :ذبیح مند (پیش قدم)، فاضل (سر پرست)، قدرتی،  عباسپور (امدادگر)، درباری (عکاسی) و پدر و کیوانی (پا قدم)

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.