گزارش سفر به جنوب استان فارس

جز مهر نمی دانم
جز عشق نمی خواهم
من زاده ی  ایرانم

طبق هماهنگی روز پنجشنبه ۱۶فروردین ساعت ۱۳ در میدان معلم گرد هم آمدیم و با سه خودروی شخصی بسمت پُل فسا به راه افتادیم و در آنجا خودرو دیگری از همنوردان به جمع ما پیوستند و با چهار خودرو به سمت جاده شیراز _فیروز آباد حرکت کردیم.

پس از طی مسیر در شهر کوار،جهت صرف قهوه و خرید تنقلات توقف کوتاهی داشتیم و سپس در مسیر جاده فیروز آباد به حرکت ادامه دادیم در نزدیکی پیچ جاده منتهی به  آتشکده  قلعه ای باستانی بر فراز کوه خودنمایی می کرد، دژی مستحکم و زیبا معروف به قلعه ی دختر بر فراز کوه آرام گرفته بود .

کمی جلوتر در سمت راست جاده ، آتشکده واقع شده است که کاخ اردشیر بابکان در آن قرار دارد .کاخی باشکوه اما سرخورده از گردش روزگار .به راهمان ادامه دادیم و پس از چند ساعت حدود ساعت ۶ غروب به بندر زیبا و باستانی سیراف رسیدیم جایی که امواج نیلگون خلیج فارس دلبری میکردند .دریا کمی بیقرار بود و امواج خود را به ساحل میرساندند انگار رسالتشان رسیدن به ساحل بود .

ما با دیدن غروب آفتاب که بسیار زیبا  و فریبنده بود هیجان زده شدیم و حالمان خوب شد .عکس یادگاری گرفتیم و کنار دریا به تماشای موج های بی قرار نشستیم .یاد این شعر افتادم :
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست!

وقت شام بود و یکی از همنوردان به مناسبت تولدشان همبر ذغالی خوشمزه ای درست کرد و شام را نوش جان کردیم و بعد از صرف  شام بسمت شهرستان مهر حرکت کردیم و حدود ساعت ده ونیم شب به محل اسکان در خوابگاه تربیت بدنی رسیدیم .ساعت ۱۲نیمه شب اماده خوابیدن شدیم .صبح جمعه ساعت ۵:۳۰بامداد بیدار شدیم و وسایل مورد نیاز را اماده کردیم و صبحانه خوردیم .

ساعت ۶:۵۰ صبح به همراه جناب تقی زاده دبیر و مدیر فنی هیات کوهنوردی شهرستان مهر به طرف جاده منتهی به قله به راه افتادیم و پس از عبور از چند روستا و بخش وراوی به حراست منطقه استحفاظی نفت و گاز مهر رسیدیم

با هماهنگی هیئت کوهنوردی مهر با حراست منطقه وارد جاده اختصاصی شدیم و حدود ساعت ۸:۱۵صبح به نزدیکی قله رسیدیم و همراه با همنوردان شهرستان مهر به طرف قله حرکت کردیم

حدود نیم ساعت بعد به قله رسیدیم و رکورد سریع ترین صعود به قله را در تاریخ کوهنوردی جابجا کردیم و سرخوش از این صعود کلی عکس یادگاری گرفتیم .به یاد شیرزنان و دلیر مردان ایران زمین، سرود ملی و حماسی را همخوانی کردیم . محلی ها قله  نَر را قله ی بَن خُمره کَلو  هم می گویند.دوازده حلقه چاه گاز در بالای کوه بود که گاز منطقه پارسیان را تامین میکرد .
به هر حال با خودروها بسمت پایین کوه حرکت کردیم و بعد از خداحافظی از همنوردان مهر بسمت ده شیخ حرکت کردیم و حدود ساعت یازده به ده شیخ رسیدیم اکثر مغازه ها تعطیل بود و ما در مقابل مرکز خرید بزرگ پردیس توقف کردیم و دو ساعتی مشغول خرید و گشت زنی در مرکز خرید بودیم .
به لامرد برگشتیم و ناهار خوردیم و بسمت محل اسکان حرکت کردیم و حدود ساعت چهار عصر ،شهرستان مهر را وداع گفتیم و به طرف شیراز به راه افتادیم و بعد از چند توقف کوتاه حدود ساعت ۹:۲۰شب به پل فسا رسیدیم .

انجا از یکدیگر خداحافظی کردیم و با خاطره‌ای خوش از یکدیگر جدا شدیم و راه کاشانه خویش در پیش گرفتیم .به پایان آمد این دفتر …حکایت همچنان باقیست.