باشگاه کوهنوردی ردپا شیراز

• استان فارس – شهرستان سروستان
• چگونگی دسترسی : جاده ی شیراز به سروستان – جاده ی سروستان به خاوران – جاده خاکی کنار محیط بانی شهید علی اکبر میر محمدی
• نام آخرین آبادی منتهی به منطقه: سروستان و خاوران
• منابع تامین آب: آب به همراه داشته باشید.
• تجهیزات مورد نیاز: کوله،کفش کوهپیمایی،کیسه خواب، چادر،فوم،زیرانداز،لباس بیس و پلار،بادگیر،هد لامپ،دستمال سر ، وسایل حفاظت از آفتاب،وسایل بهداشتی و داروهای شخصی و مورد نیاز،آب ۳ لیتر،تنقلات،کمک های اولیه،صندل.
• جانوران و حیوانات منطقه: کل و بز-میش و قوچ-خرگوش-گرگ-کفتار-خارپشت-جوجه تیغی-آثاری از پلنگ-کبک -بال سفید-تیهو-قمری -زاغی-چکاوک-بلبل خرمایی-گنجشک-انواع مار گرزه مار و افعی.
 • پوشش گیاهی منطقه: گون – چای کوهی-آویشن پهن و باریک- درمنه-هوم-جوخار-آنغوزه-کُمه (علوفه ی دام)-بنه-کهکم-بادام کوهی-ارژن -ول-انجیر کوهی با خواص دارویی-انجیر بر-دنبل-قارچ.
• راهنمای برنامه : آقای ثابت
• تاریخ برنامه ۱۲ و ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

طبیعت گردی در منطقه قشقه
شرح گزارش:
ساعت ۲ بعد از ظهر یکشنبه ۱۲ فروردین میدان معلم را به سمت شهرستان سروستان ترک کردیم . بعد از مدتی توقف کوتاهی در مجتمع باغ ملی داشتیم و سپس وارد سروستان شدیم و برای خرید مایحتاج مورد نیاز حدود یک ساعت توقف کردیم . بعد از آن از طریق جاده ی سروستان به خاوران به سمت محیط بانی شهید علی اکبر میر محمدی که حدود ۱۵ کیلومتری خاوران بود رسیدیم و بعد از طی کردن مسیری ۱۵ دقیقه ای در جاده ی خاکی ساعت ۵ به محلی مناسب جهت برپایی چادر رسیدیم . ابتدا چادرها را برپا کردیم و برای عصرانه نان و ماست محلی خوردیم .
از طبیعت منطقه لذت بردیم تا موقع شام فرا رسید و دوستان با همکاری هم شام را برپا نمودند . بعد از صرف شام در کنار دوستان ، موقع نوشیدن چای شد. در همین زمان برادر آقای ثابت و پسرشان هم به جمع ما اضافه شدند و دوساعتی مارا همراهی کردند. بعد از آن با چند نفر از دوستان مدتی را صرف تماشای آسمان پر ستاره ی شب کردیم و ماه کم کم به زیبایی طلوع کرد .
صبح روز بعد چادرها را جمع کردیم و سایر دوستان صبحانه که املت بود را درست کردند . بعد از صرف صبحانه و گرفتن عکس دسته جمعی ساعت ۱۰:۳۰ به سمت محیط بانی رفتیم و مدتی در حیاط محیط بانی توقف کردیم . سپس مسیر برگشت به سمت سروستان را از سر گرفیتم و بعد از خرید لبنیات محلی و خداحافظی با آقای ثابت به سمت شیراز به را افتادیم .
نزدیک دریاچه ی مهارلو آرزوهایمان را به سبزه ها سپردیم و گره زدیم .