کلمه ردپا همیشه رفتن و حرکت را تداعی می کند تیم ما هم  به لطف خداوند تا کنون توانسته رسالت این کلمه زیبا که برای گروه کوهنوردی خود انتخاب کرده به انجام برساند .به طوری که این گروه فعال برنامه های متعدد و متنوع بسیاری را در کارنامه درخشان خود دارد که به دلیل برنامه ریزی صحیح و دقت مسئولین گروه همه آنها با موفقیت کامل همراه بوده است . این هفته نیز هم دلان ردپا که به صعود به قله های موفقیعت فکر می کنند برای شرکت در همایش غار شاپور صبح روز جمعه ۱۹/آذر /۸۹ ساعت ۵:۲۵ صبح از شیراز به سمت کازرون حرکت کردند.ساعت ۷:۳۸ حرکت خود را از روستای تنگ چوگان سفلی آغاز کردیم مقداری راه پیمودیم تا اینکه ساعت ۸:۱۰ برای انجام نرمش توقف کردیم و پس از ۱۵ دقیقه مجددا حرکت را آغاز کردیم.همزمان گروه های دیگر نیز از مسیر های مختلف درحال حرکت به سمت غار بودند .

که در طی مسیر دو حادثه برای بازدیدکنندگان پیش امده بود که امدادگران گروه اقدام به کمک رسانی و پانسمان کردند که یکی از آنها کودک و دیگری فردی بزرگ سال بود .
پس از آن گروه حرکت خود را ادامه داده تا این که ساعت ۹:۱۵ به ابتدای مسیر پله ای رسیدیم که با پیمودن ۲۳۰ پله راه خود را کوتاه کرده و ساعت ۹:۳۱ به دهانه غار رسیدیم که در ارتفاع حدود ۸۳۰ متری قرار داشت.
افراد شرکت کننده در این همایش از نقاط مختلف استان حضور به هم رسانیده بودند که شامل گروه های کوهنوردی ونیز افراد بومی  می شد .ما در کنار مجسمه سنگی شاپورکه دارای ۵ متر ارتفاع بود به استراحت پرداخته و پس از صرف صبحانه حرکت به داخل غار را ساعت ۱۱ آغاز کرده .فضای داخلی غار که همیشه پر از آب بوده به دلیل کاهش بارندگی کاملا خشک شده بود و ازآب و آبشار خبری نبود .هم چنین پدیده های استالاکتیت و استا لاکمیت های موجود در غار ستون های بزرگی را در درون غار ایجاد کرده بودند که جنس کلی آنها از آهک بود، هم چنین تکه هایی از سنگ گرانیت نیز درپیکره آنها دیده می شد .
ما سپس ساعت ۱۱:۳۵ از غار خارج شده و حرکت به سمت پایین را در پیش گرفتیم تا نهایتا ساعت ۱۳:۰۵ به روستا رسیده و با سوار شدن به اتوبوس به طرف تنگه ی چوگان حرکت کردیم و در کنار رودخانه ی چشمه ساسانی برای صرف ناهار و استراحت توقف کردیم.وپس از آن از لوح های سنگی آنجا نیز که نقوش تاریخی بودند دیدن کردیم و سپس به سمت شهر تاریخی بیشابور حرکت کرده و ازساعت ۱۴:۴۵ تا ۱۶:۵۵ از شهر تاریخی و معبد آنا هیتا بازدید کرده و در آنجا عکس های گروهی ثبت کرده و نهایتا ساعت ۱۷ از کازرون به سمت شیراز راهی شدیم و ساعت ۱۹:۰۵ به شیراز رسیده و برنامه را به پایان رساندیم.

سرپرست:یعقوب ذبیح مند،مسئول فنی:محسن سالاری،مسئول بانوان:طاهره منفرد،امدادگر:اشکان سالاری،عکاس:رضارهنورد،ناظربرحفظ محیط زیست:امیرحسین عظیمی نژاد،مالی:رضامنفرد

باسپاس ازجناب اقای نقوی ریاست محترم هیات کوهنوردی کازرون دربرپایی این همایش وجناب اقای مهندس جلالی ریاست هیات کوهنوردی استان فارس که باتشریف فرمایی باعث دلگرمی کوهنوردان شدندوهمیاری اقایان طاووسی وجعفری ازکوهنوردان کازرون