ساعت  5 صبح جمعه سومین روز از بهمن ماه سرد زمستان ۹۹ با همنوردان خوب باشگاه ردپا در میدان معلم گرد آمدیم برای صعودی دیگر…این بار قله دیش کازرون ، جمعا ۹ نفر بودیم که پس از سنجش میزان اکسیژن خون و دمای بدن سوار بر مینی بوس شده و ساعت ۵ و ۱۷ دقیقه به سمت جاده بوشهر حرکت کردیم.اندکی  پس از عبور از دشت ارژن  در ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه به روستای بورنجان در حاشیه ی جاده رسیدیم در آنجا چهار نفر از همنوردان باشگاه آزادگان کازرون که قرار بود راهنمای مسیر باشند منتظر ما بودند به اتفاق هم به سمت روستای دردانه حرکت کردیم و پس از چند دقیقه به روستای دردانه رسیدیم در آنجا همگی سوار بر وانتی که از قبل هماهنگ شده بود شده و به سمت ارتفاعات شمال شرقی دردانه حرکت کردیم.

پس از عبور از مسیری بسیار زیبا که نوید بهاری سرسبز را می داد در ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه به چشمه بهزاد جانی رسیدیم چند ساختمان مسکونی ، احتمالا مربوط به مالکین باغ های اطراف در آنجا دیده می شدکه  البته در این فصل خالی ازسکنه بود. بعد از انجام نرمش و آشنایی و معرفی اعضا حدود ساعت ۸ کوله ها را برداشتیم و پیمایش آغاز شد .در مسیری پاکوب حرکت کردیم و نیم ساعت بعد به چشمه هاشمی رسیدیم .پس از کمی توقف جهت عکاسی و برداشتن آب مسیرمان را ادامه دادیم تا  ساعت ۹ که برای صبحانه توقف کردیم .بعد از صرف صبحانه ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه به سمت قله حرکت کردیم مسیر شیب ملایمی داشت و هر چه بالاتر می رفتیم  تکه برف های پراکنده روی زمین بیشتر می شد تا به قسمتی رسیدیم که زمین کاملا سفید پوش بود با برفی به عمق ۲۰ تا ۵۰ سانت ،سعی کردیم از مسیری صعود را انجام دهیم  که وزش باد بسیار کم باشد، در قسمتی از مسیر روی دیواره های سنگی کوه  سروهای  ارس دیده می شدند که منظره ای خارق العاده پدید آورده بودند .درختان کیالک در جای جای مسیر دیده می شد. و در دوردست ها شاهینی به پرواز در آمده بود . راس ساعت ۱۲ ظهر با خواندن دسته جمعی سرود ای ایران موفق به فتح قله زیبای دیش با ارتفاع ۳۰۴۴ متر شدیم. بر فراز قله رشته کوه زیبای دنا را می شد دید. وزش باد نسبتا شدید بود پس از گرفتن عکس های گروهی و تکی ،مسیر برگشت را که همان مسیر صعود بود در پیش گرفتیم و در ساعت ۱۵ به چشمه بهزاد جانی رسیدیم. پس از استراحت و صرف ناهار در ساعت ۱۶ سوار وانت شدیم و در ساعت ۱۷ به روستای دردانه رسیدیم .پس از خداحافظی از همنوردان خوب باشگاه آزادگان کازرون سوار مینی بوس شده و در ساعت ۱۹ به میدان معلم رسیدیم .

با تشکر از سرپرست محترم  و همنوردان خوب باشگاه ردپا که باعث  پدید آمدن این روز زیبا شدند.