کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت ورزش ما نیست ،باور ماست ، کوهنوردی یک روش زندگی است و لازمه زیستن پایدار انسان، هم زیستی با طبیعت است .
گروه کوهنوردی ردپا به سبب داشتن افراد جوان و پر انرژی که همه علاقه مند به طبیعت هستند این هفته نیز یک برنامه کاملا زیبا را در دل طبیعت اجرا کردند. هدف ما چشمه سروبرّ بود.که در تنگ دم اسبی کوهمره سرخی قرار داشت .
بنابراین ۲۴ نفر از طبیعت دوستان ردپا روز جمعه ۱۲/۹/۸۹ ساعت ۶:۳۰صبح از شیراز به طرف منطقه کوهمره  سرخی حرکت کردند و ساعت ۸به روستای کره بس رسیدند که استارت حرکت از  آنجا آغاز شد  و گروه به طور منظم حرکت کرده و با گذشتن از روستا که بر روی تپه قرار گرفته بود به رودخانه ی کوچکی رسیدیم که درختانی که در حاشیه آن قرار گرفته بود طنین زیبای پرندگان را به ما هدیه می داد.

از رودخانه نیزعبور کرده و به ابتدای دره دم اسب رسیدیم.پوشش اول دره بلوط بود اما هر چه به طرف شمال غرب حرکت می کردیم سرسبزی بیشتر می شد .ما ساعت ۹:۴۵ برای صرف صبحانه در محلی که مشرف به دریاچه کوچکی که رودخانه در وسط دره ساخته بود توقف کردیم و سپس ساعت ۱۰:۳۰ مجددا حرکت را شروع کرده . مسیر ما گاهی از جداره کوه و گاهی نیز از کف دره وعبور از میان آب ادامه یافت تا سرانجام ساعت ۱۴ به سرچشمه رسیدیم که پوشش گیاهی باعث مخفی شدن دهانه اصلی سرچشمه شده بود و در آنجا به استراحت پرداخته و برای ثبت لحظه ها عکس گروهی گرفته ومجدد راه بازگشت را درپیش گرفته ازانجایی که ازقبل برای پیمایش درشب تدابیرلازم دیده شده بودادامه مسیرراباچراغ پیشانی حرکت کردیم درمسیر جهت یابی درشب بوسیله ستارگان نشان داده ونگاها به اسمان معطوف شدبه لحاظ تاریکی بنابه تشخیص سرپرستی به منظور پیشگیری از خطرات راه حرکت خود را با آرامش و نظم خاص وبا دقت و هوشیاری کامل گروه راحرکت داده وبدوراز عجله برنامه رابا موفقیت و سلامت کامل به پایان رسانیده و شبانگاه به شیراز برگشتیم .سرپرست:یعقوب ذبیحمند،مسئول فنی:.محسن سالاری،مسئول بانوان:طاهره منفرد،امدادگر:اشکان سالاری،ناظربرحفظ محیط زیست:امیر حسین عظیمی نژاد

گزارش:محسن سالاری

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.