کوهنوردان ردپا طبق یک برنامه دو روزه به قصد ورود به درون سیاهچال فیروزآباد راهی این منطقه شد. بامدادآدینه ۲۱ بهمن ماه ۱۹ نفر از کوهنوردان از ساعت ۶:۳۰ دقیقه از میدان ولیعصر به سمت فیروز آباد حرکت نمودند.

 در راه کاخ اردشیر بابکان و شهر تاریخی گور دیده می شد.گروه از ساعت ۹:۳۰ دقیقه کوهپیمایی خود را در منطقه ای بسیار بکر با پوشش جنگلی انواع درختان بخصوص زالزالک، بادام کوهی،بنه و درختچه ها و بوته های دیگری که سراسر دامنه و ارتفاعات کوه را فرا گرفته بود، آغاز نمود.لازم به ذکر است که این منطقه طبق بررسی های قبلی دارای حیوانات وحشی از جمله خرس و گرگ  می باشد همچنین پرندگانی چون کبک، جغد،بلبل،پرستو در آنجا مشاهده گردید. گروه پس از طی نشیب و فراز های زیاد، در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به محل سیاهچال رسید.ابتدا چادرها طبق اصول کمپینگ بر پا گردید.پس از صرف شام تعدادی از همنوردان جهت حفظ امنیت گروه به نوبت به کشیک شبانه پرداختند. از ساعت ۷بامداد با روشن شدن هوا سیاهچال با تمام عظمتش دیده می شد، حفره ای با عمق ۵۰ متر و دهانه ای با قطر ۴۰ مترکه کاملا با زمین همسطح بود.سیاهچال دارای پیشینه تاریخی بوده و در اثر عوارض طبیعی بر سطح زمین به وجود آمده و گویا پادشاهان عهد ساسانی از آن برای مجازات زندانیان استفاده می نمودند.ابتدا برای ورود به سیاهچال توسط مسئول فنی دو کارگاه طبیعی جداگانه جهت فرود و صعود به صورت حرفه ای با حفظ موارد ایمنی بر دهانه آن ایجاد گردید.یکی برای ورود نفرات به درون سیاهچال ودیگری جهت حمایت،سپس از ساعت ۸:۳۰ دقیقه اعضا به صورت تک نفره به درون سیاهچال فرود آمدند.لازم به توضیح است ،در اعماق سیاهچال تخته سنگهای عظیمی وجود داشت همچنین بوته ها ودرختچه هایی در کف روییده بودند ونیز آبچکانهایی که از دیواره ها جاری بود، حوضچه های زیبایی را بر زمین پدید آورده بود.بعد از پایان بازدید همنوردان مسیر ۵۰متری را صعود نموده و همگی در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه پیروزمندانه از سیاهچال خارج گردیدند.گروه پس از استراحت از ساعت ۱۴:۱۰ دقیقه راه بازگشت را در پیش گرفته و این برنامه در ساعت ۱۸:۳۰دقیقه با موفقیت به پایان رسید..
لازم به ذکر می باشد شرایط ورود به سیاهچال مختص به کوهنوردان فنی بوده است و افراد با نظارت دقیق و ایجاد شرایط ایمنی مناسب اقدام به صعود و فرود در این منطقه نمایند.
همنوردان همراه:آقایان:محسن سالاری(سرپرست)- اسداله شریفی و ابراهیم حسینی( امدادگر)-رضا راهنورد (عکاس)-رضا منفرد (پاقدم)- نصراله نصیری(ناظر بر حفظ محیط زیست)- مجتبی محیط- ابولفضل شرفی- مجتبی نوروزی- محمد علی جوشکی- حسین فراحی- اشکان سالاری(مسئول فنی)- محسن سعادتی
بانوان:طاهره منفرد(سرپرست)- طاهره سادات(امداد گر)- طاهره بلاغی- حمیده افتخاری – فاطمه شریفی- فرزانه محیط(گزارش نویس)


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.