کوهنوردی یک روش زندگی است.کوهنوردی از بهترین ورزش ها و تفریح هاست که به خاطر تحرک در هوای آزاد و پاک بیشترین  تاثیر رادر باز سازی بدن دارد.کوهنوردی یک ورزش کامل و مفید است که با وسایل ویژه و آمادگی جسمانی و روحی و برنامه ریزی و دانش خاص خود اجرا میشود.اما پیش از اینها نیازمند سازماندهی و مدیریت و فوت و فن هدایت گروه است .

این ورزش نسبت به ورزش های دیگر تفاوت هایی دارد که مهمترین این تفاوت ها :رفاقت به جای رقابت است و هیچ وقت در پایان کوهنوردی دست یک فرد را بالا و دیگری را پایین نمی برند بنابراین جایی برای خود نمایی نمی ماند.

تاریخچه کروه کوهنوردی ردپا:

گروه کوهنوردی رد پا شیراز در سال ۱۳۸۸ هجری شمسی با همت گروهی از همنوردان تشکیل شد و از همان زمان فعالیت رسمی خود را تحت عنوان گروه کوهنوردی رد پا آغاز نمود.این گروه مجموعه ای جوان پر انرژی و اکثرا تحصیلکرده هستند که تحت سلسله برنامه هایی به سمت حرفه ای شدن در زمینه کوهپیمایی و کوهنوردی گام برمی دارند . مجموعه ای یکدست با قدرت وهمدل که در صورت رسیدن به شرایط آرمانی و کسب تجربه بی شک می توانند در کنار گروه های بزرگ استان  کلامی برای گفتن داشته باشند. نظم و انضباط تیمی –رعایت شئون اخلاقی و احترام متقابل  بین اعضا باعث شده است این افراد پا به قله های منطقه گذارند و موفق به صعود اغلب قلل استان و خارج استان گردند.انگیزه بالا  میل به سلامت و تندرستی و دوری از حواشی رشد  خوبی را برای گروه به ارمغان آورد و زبانزد تمامی گروه های استان گشته است .

اهم اهداف تشکیل گروه کوهنوردی رد پا :

گروه کوهنوردی ردپا با ایجاد ارتباط جوانان با طبیعت و پر نمودن اوقات فراغت  آنها با استفاده از ورزشهای سالم ترغیب روحیه جوانمردی و پهلوانی و اخلاق در بین جوانان کمک کردن در جهت شکل گزفتن روحیه صبر و استقامت در جوانان همکاری با سایر گروه های کوهنوردی امداد رسانی و خدمات بشر دوستانه مهیا نمودن بستر فرهنگی  و اخلاقی لازم به منظور ایجاد همدلی و اتحاد کوهنوردان و تبادل اطلاعات گروه های کوهنوردی به دور از رقابت های کاذب و ترویج صلح و دوستی با طبیعت از طریق تلاش برای حفظ منابع و تنوع زیستی و همچنین انجام  فعالیت هایی در زمینه های فرهنگی آموزشی و تفریحی با بکار گیری واحد های مختلف مالی – آموزشی – فرهنگی – کمیته فنی – روابط عمومی – برنامه ریزی و تحقیق تاسیس گشته و تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است .

اهداف گروه در آینده :

برپایی نمایشگاه عکس های طبیعت و کوهستان در فرهنگسرا ها – دوره های آموزشی و تمرین اصول آمادگی جسمانی در کوهنوردی – همایش آشنایی با کوه های ایران و جهان – برنامه ریزی و اجرای ورزش های کوهستانی – بازدید از مناطق و جاذبه های طبیعی از جمله : کویر ها و پارک های حیات وحش – اجرای برنامه های طبیعت گردی و خانوادگی – ارائه آموزش های نظری:هواشناسی – نقشه خوانی – کار با جی پی اس – ابزار شناسی  و… برگزاری سمینار های آموزشی – برگزاری دوره های آموزشی تخصصی امداد و نجات کوهستان و شناخت خطرات کوهستان و راه های پیشگیری .

تمهیدات لازم برای اجرای یک برنامه کوهنوردی :

دریافت مجوز از هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان فارس  یک روز قبل از اجرای برنامه با ذکر اسامی شرکت کنندگان و اسامی مهمانان حاضر در برنامه.
پروانه برگزاری برنامه کوهنوردی که شامل شماره و تاریخ ثبت می باشد و تذکرات و نکات مهم اجرای یک برنامه در آن  قید شده است .
هماهنگی با وسیله نقلیه  از یک روز قبل از اجرای برنامه و تهیه نقشه و مختصات محل چند روز پیش از اجرای برنامه .

ارسال رو نوشت هایی از مجوز به معاونت  کل نیروهای انتظامی منطقه فارس و همچنین گروه امداد و نجات کوهستان جهت اطلاع از تعداد افراد و مسیر اجرای برنامه .
این مجوز به امضای سرپرست گروه – هیات شهرستان و هیات استان خواهد رسید.

آدرس سایت گروه: www.radepagroup.com
شماره هماهنگی:۰۹۱۷۵۵۵۶۹۳۲


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.