به نام خدا
وضعیت آب و هوا : آفتابی
تعداد شرکت کنندگان : ۱۱ نفر اعضا ، ۳ نفر فعالان محیط زیست و راهنمایان سروستان
نوع وسیله نقلیه : مینی بوس ، نیسان
تعداد چشمه ها در مسیر : ۱ عدد(چشمه غمپ تزنگ)
ارتفاع قله : ۲۷۰۸ متر
مختصات قله :
۲۹°۱۰′ ۱۵.۵″ N 53°۱۹′ ۱۵.۴″ E
کل مسافت پیموده شده در رفت و برگشت : ۹.۶ کیلومتر

شرح گزارش:

۱۱نفر از اعضای باشگاه کوهنوردی ردپا ،ساعت ۵:۰۹ دقیقه صبح روز ۲۴ بهمن ۹۹ در میدان معلم شیراز پس ازگرفتن دمای بدن ، اکسیژن خون ، تعداد ضربان قلب سوار مینی بوس شدند و به سوی مقصد خود- سروستان -حرکت کردند.
در ساعت ۵:۲۵ پس از چند دقیقه توقف در پلیس راه به ادامه مسیر پرداختیم.
ساعت ۶:۲۷ دقیقه به شهرستان سروستان رسیدیم. جناب آقای مهندس ثابت به همراه آقای امین ثابت با وسیله شخصی به ما ملحق شدند و همگی به سمت جاده خاوران-سروستان و اردوگاه شهید بهشتی سروستان حرکت کردیم.
درساعت ۷:۱۱ دقیقه به فاصله کوتاهی از روستای مومن آباد به اردوگاه شهید بهشتی رسیدیم و ابتدای جاده خاکی قرار گرفتیم . آقای طهماسبی از اعضای باشگاه با نیسان منتظر ما بودند. تعدادی سوار نیسان شدیم و تعدادی با وسیله شخصی آقای مهندس ثابت جاده خاکی به مسافت ۴ کیلومتر را پیمودیم.
نسیم صبحگاهی خنکی می وزید و اعضای گروه باید لباس های گرم خود را
می‌پوشیدند.
در ساعت ۷:۲۱ دقیقه به پای کوه رسیدیم و از نیسان پیاده شدیم. چشمه خروشان غمپ تزنگ در آنجا دیده میشود که وجه تسمیه نام قله همین چشمه پرآب بود. آب چشمه توسط جوی سیمانی به پایین دست هدایت میشد.
در ساعت ۸ نرمشی را  برای گرم شدن بدن و بالا رفتن حرارت و ضربان قلب
انجام دادیم.هوا بسیار بهاری و بسیار صاف و بدون ابری در آسمان بود و نیاز به لباسهای گرم و زمستانه نبود.
با تنظیم کوله ها و باتون ها پیمایش خود را آغاز نمودیم . ساعت ۹:۰۴ دقیقه،گروه برای صرف صبحانه و استراحت کنار یک درخت بزرگ کهنسال بر روی یال اصلی تا ساعت ۹:۲۸ دقیقه استراحت نمودند.
یکی از گیاهان بومی این منطقه که به زبان محلی به اسم قلقنجی معروف بود به تعداد زیاد در مسیر در کنار سایر گیاهان بومی مانند بنه ، کهکم ، بادام کوهی دیده میشد.
گروه چندین توقف کوتاه بعد از طی مسیر های شیب دار  و اندکی دست به سنگ شدن جهت خوردن اب ، تنقلات و استراحت داشت.
در ساعت ۱۱:۴۹ و با طی کردن ۴.۸ کیلومتر به قله غمپ تزنگ با ارتفاع ۲۷۰۸ متر رسیدیم . اعضای گروه بعد از خواندن سرود ملی و گرفتن عکس های دسته جمعی وعکس های تکی ساعت ۱۲:۰۷ ادامه پیمایش و فرود را در پیش گرفت.
ساعت ۱۲:۵۸ دقیقه برای استراحت و صرف ناهار توقف کردیم.
درساعت ۲ بعد از ظهر به ادامه مسیر فرود پرداختیم. ساعت ۱۴:۵۳در همان مکانی که  گروه صبحانه صرف شد توقف کوتاه برای استراحت وخوردن تنقلات داشتیم.
نسیم ملایمی در طول مسیر می وزید و این نسیم باعث میشد هوا زیاد گرم و اذیت کننده نباشد.
ساعت  16:02روی تخته سنگی بزرگ و صاف عکس دسته جمعی گرفته شد در کنار آن سنگ لاک پشت بود.
ساعت ۱۷ به چشمه غمپ تزنگ رسیدیم . مردم بومی منطقه با ماشین های خود جهت تفریح به کنار چشمه آمده بودند و بعضی مشغول شستن پتو و قالی بودند.
اعضای گروه به کمک فعالان محیط زیست راهنمایان سروستان به پاک سازی محیط اطراف چشمه پرداختند.
ساعت ۱۷ گروه سوار نیسان شد که با هماهنگی قبلی پای کوه منتظر ما بود.
و نیم ساعت بعد در ساعت۱۷:۳۰دقیقه عصر گروه سوار مینی بوس شد و منطقه را به مقصد سروستان ترک کرد.
 در سروستان اعضای گروه به صرف بستنی به مناسبت تولد یکی از بانوان همنورد دعوت شدند و سپس به خرید خرما و دوغ پرداختند . در ساعت ۱۷:۵۷ دقیقه شهرستان سروستان را ترک کردیم.
گروه در ساعت ۲۰:۳۰ با سپری کردن ترافیک های جاده ای به میدان معلم شیراز رسید و صعودی دیگر را در صحت و سلامت به پایان رساند.
با سپاس فراوان از راهنمایی و همراهی آقایان مهندس محمدرضاثابت ، امین ثابت و امین طهماسبی و حضور پربار شان در این برنامه