این برنامه راس ساعت ۶ بامداد روز چهارشنبه یازدهم فروردین ماه سال جاری از میدان معلم به اتفاق ۱۲ نفر از همنوردان خوب گروه آغاز گردید.

پس از برنامه ریزی های دقیق سرپرست وکمک سرپرست محترم مقرر گردید برنامه در دو گروه صعود کننده و پشتیبان طی روزهای ۱۱و۱۲و۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ هجری شمسی اجرا گردد.

این برنامه راس ساعت ۶ بامداد روز چهارشنبه یازدهم فروردین ماه سال جاری از میدان معلم به اتفاق ۱۲ نفر از همنوردان خوب گروه آغاز گردید.

۶:۴۵ دقیقه کنار مسجد واقع در منطقه ارژن برای نماز صبح توقف نمودند و از سرویس های بهداشتی محل استفاده نمودند و برخی از دوستان به تهیه کمبود  مایحتاج مورد لزوم برنامه از محل فروشگاه های دائم محل پرداختند .

آبشار مصنوعی زیبایی در پشت فروشگاه ها دیده می شد.

ساعت ۷:۱۵ مینی بوس پس از زدن ساعت در پلیس راه شیراز کازرون مجددا به راه افتاد و مسیر از طریق تنگ زیبا و پر پیچ و خم ابوالحیات به طرف شهرستان قائمیه ادامه یافت. در مسیر از روی پل نرگسی که طبیعت بسیار زیبایی متشکل از درختان بادام کوهی وگل های رنگارنگ وحشی وصخره ها ودیواره های چشم نوازش احاطه شده بود عبور کردند و ساعت ۸ به پلیس راه کازرون شیراز رسیدند و پس از زدن ساعت ادامه مسیر از جاده سمت راست بطرف نور آباد میسر گردید  .

ساعت ۹ صبح به بابا میدان رسیدند و ساعت ۹:۳۰ از سرویس های بهداشتی امام زاده حسن کوپن استفاده نمودند و از غرفه های موجود در امامزاده آش تهیه کردند.

ساعت ۹:۵۰ به دو راهی باشت رسیدند و مسیر به طرف راست تغییر کرد و وارد بهشت روی زمین شدند گل های سفید و زرد و قرمز و رنگارنگ زیبایی ها را دوچندان می کرد و حس خوب فصل بهار را با تمام وجود دریافت می گردید.

ساعت ۱۰:۵۰ به پاسگاه آبدهگاه رسیدند و ازفروشگاه مقابل پاسگاه نان و گوجه و پیاز تهیه گردید وبه طرف چرام حرکت کردند .ساعت ۱۰:۲۵ از دو راهی روستای شاه زینعلی عبور کردند و سرانجام ساعت ۱۰:۴۰ به دو راهی منطقه حفاظت شده خامین رسیدند و ادامه مسیر در سمت چپ جاده بصورت جاده خاکی امکان پذیر بود.

ورودی منطقه خامین از جاده آسفالت

ساعت ۱۰:۴۵ از روی اولین پل عبور کردند در حالی که یکی از قله های پر برف خامین در سمت چپ جاده خاکی قرار داشت.

مسیر جاده باریک تر شد در حالی که ساعت ۱۰:۵۰ از روی پل دوم عبور کردند و مجبور شدند از مینی بوس پیاده شوند و قرار شد برگشتن مینی بوس از آمدن داخل جاده خاکی صرف نظر کند.

باعبور از پل دوم که روی رودخانه ای خشک قرار داشت به ابتدای مسیر پیمایش رسیدند و پس از پیاده کردن وسایل و آماده شدن ساعت ۱۱:۲۰ در حالی که مینی بوس آن ها را ترک کرد پیمایش شروع شد.

ابتدای مسیر پیمایش

هر یک ساعت یکبار توقف داشتند برای استراحت وصرف باقی مانده صبحانه و استفاده از مناظر بکر و زیبای محل تا این که ساعت ۱۳:۲۰ به محل آبشار رسیدند و برای صرف ناهار وادای نماز ظهر و استراحت توقف نمودند.البته در قسمتی از ابتدای مسیر یک دو راهی وجود داشت که یک مسیر در سمت چپ رودخانه ومنتهی ب خانه آقای توکلیان بود  و مسیر دیگر در سمت راست رودخانه قرار داشت وبه آبشار منتهی میشد و گروه سمت چپ رودخانه را برگزید.

در مسیر پیمایش

پوشش گیاهی غنی و زیبای بهاری 

ساعت ۲:۴۵ مجددا مسیر پیمایش به سمت خانه آقای توکلیان ادامه یافت در مسیر شکارچیان و چوپانان و تعدادکمی افراد بومی دیده می شدند.

پس از دو بار استراحت در مسیر و استفاده از مناظر بی نظیر وچشمه های زلال محل سرانجام ساعت ۵ به محل آقای توکلیان که روی بلندترین تپه محل بنا شد بود در حالی که هوا ابری بود و انبوه گوسفندان و گاوها از چرا با سر وصدای زیاد باز می گشتند رسیدند.

به همت سرپرست محترم مکان مناسبی آنسوی رودخانه و در زیر تپه ای که خانه آقای توکلی بود تعیین گردید و ساعت ۶ همه چادر ها بر پا بود .همنوردان پس از جمع آوری هیزم و بر پایی آتش در کنار گرمی آتش شام مختصری به اتفاق میل نمودند .

محل کمپ در مجاورت منزل توکلیان

سرپرست محترم تیم صعود قله که متشکل از ۴ نفر مرد و یک نفر بانو بود را تعیین نمود و قرار شد فردا صبح راس ساعت ۶ صبح صعود قله شروع شود و سایر افراد تیم ضمن محافظت از چادر ها و لوازم شخصی به استفاده از مناظر اطراف بپردازند .

ساعت ۸:۳۰ همگی به بستر رفتند و ساعت ۶ صبح اعضای تیم برای یک صعود خوب و دلپذیر آماده شدند و ساعت ۶:۳۰ مسیر قله را از کناره کوه مقابل خانه آقای توکلی شروع نمودند و سایر افراد تیم مشغول تهیه مایحتاج صبحانه از آقای توکلی شدند.(تخم مرغ محلی ،روغن و…)

ساعت ۱۰ صبح صبحانه صرف شد و قرار شد جهت حفاظت از وسایل  در دو گروه مختلف در ساعت های مختلف به تفریح و گردش بروند.

گروه اول ساعت ۱۱ الی ۱۳ به تفریح و عکسبرداری میان آبشارک های دو – سه متری و آپارتمان های گل های صورتی و زرد وسفید بجا مانده در شالیزار های محل پرداختند.

گروه صعود کننده راس ساعت ۱۹:۳۰ باغرور وافتخار برای گروه رد پا با موفقیت برگشتند و گروه پشتیبان با قهوه و … و سرودهای زیبایی که می خواندند از آن ها استقبال نمود.

تیم صعود کننده به قله خامین

ساعت ۸:۳۰ تمامی اعضا گروه در جمعی گرم وصمیمی در هوایی بسیار سرد مشغول تهیه کباب گوشت هایی که از خانواده توکلی خریداری شده بود گشتند و شام آخر در جمعی شاداب و سرشار از انرژی که از طبیعت موجود محل حاصل شده بود سپری گشت.

ساعت ۲۳ همگی به بستر رفتند و برای جلوگیری از اتلاف وقت در ترافیک مسیردر روز طبیعت مقرر گردید به محض روشن شدن هوا مسیر بازگشت شروع شود.

ساعت ۶:۳۰ بیدارباش و ساعت۸ وسایل و چادرها جمع شده و همه برای گرفتن عکس یادگاری بسمت منزل توکلیان رفتند و ساعت ۸:۲۰ مسیر پیمایش به سمت دامنه های کوه شروع شد .

آقا و خانم توکلیان که در دو شب اقامت ما در منطقه ما را مورد لطف خود قرار دادند.

ساعت ۱۰:۱۰ صبحانه در دامنه کوه صرف گردید و ادامه مسیر از میان تعداد بسیار زیادی از خانواده ها که برای استفاده از مناظر زیبای محل در دامنه کوه ها ،کنار رودها و آبشارها بودند امکان پذیر شد و افراد مختلف با جملات مختلفی گروه را همراهی می کردند.

ساعت ۱۱:۱۵ به ابتدای جاده آسفالته رسیدند .مابقی گوشت ها کباب شد و بین اعضا تقسیم گردید و از دکه کنار خیابان آب وسایر توشه سفر تهیه شد .

ساعت۱۲:۳۰ سوار بر مینی بوس به سمت شیراز حرکت نمودند و ساعت ۵:۳۰ در حالی که اتلاف وقت بسیار کمی در ترافیک داشتند به میدان معلم رسیدند و سفر بسیار متفاوت با تجربیات متفاوت تر در کمال صحت و سلامت تمام اعضا به پایان رسید.

مسیر بازگشت و شقایق های وحشی حاشیه جاده

خانم طاهری(گزارش نویس)

و با تشکر از خانواده خونگرم و مهربان توکلیان

بخصوص نعیم نوه آقای توکلیان

کروکی مسیر صعود و محل کمپ

 


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.