برنامه راس ساعت۶:۱۵ صبح از میدان معلم آغاز شد وپس از عبور از روستای خان زنیان و دو راهی هفت برم وعبور از کنا رودخانه  قره آغاج ساعت ۷ صبح به تابلو چهل چشمه ،زنگنه ،بن رود رسیدند

و از طریق جاده فرعی سمت راست زیر یک پل مسیر ادامه پیدا کرد.

ساعت ۷:۳۰ به دو راهی بن رود رسیدند و دوباره مستقیم ادامه حرکت بود .سپس از سمت چپ در حالی که قله سمت چپ دیده می شد از طریق یک جاده خاکی مسیر ادامه یافت.

ساعت ۷:۴۵ به روستای مراد آباد رسیدند و با استقبال  خانم روستایی ساکن در محل ، که از همنوردان با نان تازه محلی که خودش تهیه کرده بود پذیرایی نمود.

پس از استفاده از سرویس بهداشتی خانه روستایی و گرفتن عکس یادگاری ساعت ۸ صبح مسیر پیمایش در حالی که ارتفاع مبدا حرکت ۲۱۹۳ بود آغاز گردید.

از کف دره ای که پر از باغات انگور و خانه های ویلایی بود به سمت کوه حرکت نمودند .شیب ملایمی پیش روی ما بود و محل پوشیده از گیاهان مختلف و متنوعی بود از جمله جاشیرهایی که گل داده بودند ،پیازچه های کوهی ،بهمن وهلولو که اولین بار بود با نامش آشنا شدند .منطقه بسیار زیبا و سبز بود و برخی از گیاهان زیر نور آفتاب برق میزدند و نسیمی که می وزید وآن ها را به این طرف وآن طرف می برد ، صحنه هایی دل انگیز را ایجاد کرده بود.

ساعت ۹ به اولین سنگ چین رسیدند و استراحت و نوشیدن آب ، ساعت ۹:۳۰ در پشت صخره ای صبحانه صرف گردید.

باد شدیدی می وزید و ساعت ۱۰:۳۰ دومین سنگ چین و استراحت، پس از عبور از ۸ سنگ چین ساعت ۱۱:۳۰ به محلی رسیدند که برای دسترسی به یال اصلی و مسیر قله باید از دو صخره به کمک دست به سنگ شدن و حمایت بالا می رفتند.

و سرانجام ساعت ۱۲:۳۰به دهمین سنگ چین در ارتفاع ۳۰۴۷ متری رسیدند که قله تاسک بود.

همنوردان با خواندن سرود ملی به سمت قله حرکت نمودند و پس از گرفتن چند عکس یادگاری در حالی که باد به شدت می وزید، ساعت ۱۳ مسیر بازگشت شروع شد .

ساعت ۱۷ ، پس از ۴ ساعت پیمایش که تمام مسیر دارای  شیب بود در حالی که باد بسیار شدیدی می وزید به محل خانه روستایی رسیدند و با استقبال گرم خانم ساکن روستای مراد آباد روبرو شدند در حالی که ایوان خانه با فرش و پشتی های محلی مزین شده بود وبا سینی چای داغ که خانم مهیا نموده بود پذیرایی شدند.

ساعت ۱۷:۳۰ پس از ادای نماز ظهر ، ناهار صرف شد و ساعت ۱۷:۵۰،مسیر بازگشت به سمت شیراز با مینی بوس شروع شد ، در مسیر بازگشت  تمام مسیر که ۱:۱۵ دقیقه طول کشید تقریبا همه همنوردان خواب بودند.

و سرانجام ساعت ۱۹:۲۰ یک سفر بسیار عالی دیگر در کمال صحت و سلامت کلیه همنوردان خوب رد پا پایان یافت.

گزارش نویس :لیلا طاهری کندر


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.