گروه کوهنوردی ردپا در یک صعود پاییزه موقف به صعود به قله ۳۷۰۰ متری برم فیروز شدند. مشروح گزارش برنامه در ادامه خبر.

برم فیروز واقع در شهرستان سپیدان و در فاصله حدود صد کیلومتری شیراز واقع شده است . دریاچه دریکی از نقاط دیدنی استان فارس است که دیدن آن برای کسانی که توانایی یک کوهپیمایی نیمه سبک و حدود دوساعت را دارند خالی از لطف نیست و طبق جلسه هیات وزیران به عنوان یکی ازمناطق نمونه گردشگری فارس تعیین شده است که همه ساله کوهنوردان فارس در هفته آخر اردیبهشت ماه که سالگرد اولین صعود ایرانیان به اورست است به این مکان ریبا می آیند که در ارتفاع ۳۳۳۵متری قرار دارد و  قله ی آن ۳۷۰۰ متر می باشد.

برم در لغت به معنی محل جمع شدن آب می باشد و فیروز از رنگ فیروزه ای دریاچه گرفته شده است .

گروه ردپا دربامدادآدینه۲۴مهرماه ۱۳۹۴ودرهوایی خنک و دل انگیز جهت بازدیدازدریاچه برم فیروزبه منطقه سپیدان عزیمت نمود. ساعت ۳۰/۹ به دریاچه رسیدشوربختانه دریاچه خشک شده بود و با لبان خشک که حاکی از خشک سالی بود رسیدنمان را درود گفت و بوته ها و درختچه ها خشک شده بودنند و با خارهای خود پاهایشان را نوازش می کردنند و پرنده ها با آوازهایشان و پروازهایشان به استقبالشان آمدند.این گروه درساعت ۱۲قله برم فیروزبه ارتفاع ۳۷۰۰ مترراصعودکرد وسرود ای ایران را سر دادو عکس های یادگار گرفتیم.از ساعت دوازده وزش باد شروع شد و شدت گرفت بطوری که همه بادگیر های خود را به تن کردنند در ساعت ۱۵/۱۴ به دریاچه رسید و در محلی که توسط عشایران سنگ چین شده بود بساط نهار را پهن کردیم وبعد از صرف نهار در ساعت ۲۰/۱۵به طرف ایستگاه حرکت کردیم وساعت ۱۵/۱۷ به مینی بوس رسید که طبق معمول راننده با گشاده رویی به استقبال آمد  و ساعت ۳۰/۱۹ به میدان معلم شیراز رسید.

سرپرست برنامه:حمیده افتخاری، مژگان باقری (عکاس) مژده جیهانی(امدادگر)فاطمه کریمی(ناظر بر محیط زیست) نسرین کشاورز(گزارش نویس)حمیدقدرتی (پاقدم) حمید رضا پرویزی(امور مالی و حمل و نقل) ایمان عباس پور (امدادگر) جواد کیوانی (کمک سرپرست و سرقدم)


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.