حمعی از همنوردان گروه کوهنوردی ردپا در یک اقدام هماهنگ به مناسبت سالروز تاسیس گروه موفق به فتح قله ۴۱۳۰ متری برف کرمو از ارتفاعات رشته کوه دنا شدند. مشروح گزارش برنامه …

گزارش برنامه صعود به قله برف کرمو دنا

تعداد ۵ نفر از کوهنوردان گروه کوهنوردی ردپا روز ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت  8:30 با یک دستگاه سواری عازم سی سخت مرکز شهرستان دنا شدند. نهار- که نذری روز تاسوعا بود- را در بین راه و در کنار رودخانه صرف نمودند. در ساعت   14:30 گروه به سی سخت رسید و عازم گردنه بیژن شد. هوا ابری بود و باد تند و سردی می وزید و کوهنوردان پس از تجهیز خود به البسه مناسب و ضد باد پس از نرمشی ۱۰ دقیقه ای و پارک خودرو در محل مناسب، پیمایش خود را در ساعت ۱۵:۱۵ آغاز نمودند.

مسیر با راه پاکوب مشخص بود و خبری از یخچالها و یا رودخانه های جاری از آب آنها نبود .شیب مسیر ملایم و گاهی متوسط می شد.گیاهان خشکیده کوهستان دنا را پوشانده بود.ساعت۱۷:۳۰ به چشمه مجاور اولین جانپناه  رسیدند که آب آن خشک شده بود و به مسیر ادامه دادند. اولین برف زمستانی با لایه ایی نازک در ارتفاعات زمین را پوشانده بود. باد سرد و گاهی همراه با تگرگ می وزید.کم کم هوا تاریک می شد و هد لامپ ها روشن شد. در ساعت    18:25 به دومین جانپناه رسیدند و چادرهای خود را برپا نمودند. در ساعت   20:45 پس از صرف شام به استراحت پرداختند تا خود را جهت صعود به قله آماده نمایند.

روز ۲ آبان ساعت  6:30 از خواب بیدار شدند .پوش دوم چادرها را لایه ای از برف پوشانده بود لذا پوش دوم را جدا کرده و روی سنگها قرار دادند تا در آفتاب خشک شود.پس از صرف نوشیدنی گرم خود را جهت صعود به قله مهیا نمودند . کوهنوردان با یک کوله که سرپرست همراه داشت ساعت ۷:۴۵ عازم قله شدند. شیب زیر قله تند بود و به صورت زیکزاک طی شد .هوا بسیار مطبوع و خنک و آفتابی شده بود .گروه  قله را در ساعت    9:05 صعود نمود و سرود ای ایران راهمگی سرودند و آیین سپاسگزاری را بجا آوردند. و عکسهای متعددی بر روی قله با مناظر زیبا و بدیع و ابرهای متراکم پایین آمده گرفتند. سپس مسیر فرود را از مسیر متفاوت در پیش گرفتند و در ساعت۱۰:۳۰ به محل کمپ رسیدند.

صبحانه مفصلی را در کنار یکدیگر صرف نمودند سپس چادرها را جمع نموده و راهی مسیر بازگشت شدند.گروه در ساعت   14:30 به خودرو خود رسیدو خرسند از صعود لذت بخش خود عازم سی سخت شدند.نهار در بلوار امام خمینی سی سخت صرف شد و پس از تعویض لباسها عازم شیراز شدند. کوهنوردان ردپا در کمال صحت و سلامت در ساعت   21:00 به شیراز رسیدند


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.