جمعه ۱۴۰۱/۹/۱۱
به نام آفرینش دهنده تمام زیبایی‌هاکوه برز یکی از زیباترین رشته کوه های جنوب کشور است . کوه برز با داشتن کوهستانی پاک از زیباترین کوه های چشم گیر است.ساعت ۴:۴۰ بامداد روز جمعه ۱۴۰۱/۹/۱۱ همراه با باشگاه کوهنوردی ۱۵نفره ردپا برای صعود قله برز از فلکه معلم سوار سرویس شده و به راه افتادیم .ساعت ۷:۵ به فیروز آباد رسیدیم در آنجا صمد رستمی و محمد علی اصلاحی از هیات کوهنوردی فیروزآباد به ما پیوستند و با راهنمایی ایشان در مسیر جاده کوهستانی و قدیمی فراشبند قرار گرفتیم . در مسیر فرعی به سمت کوه برز نظاره گر زیبایی های آفرینش بودیم.سپس وارد فرعی خاکی سمت راست مسیر بامسافت ۱ کیلومتر شدیم و در آنجا مینی بوس متوقف و پس از آماده شدن همنوردان حدود ۱۰ دقیقه گرم کرده و پیمایش ساعت ۸ صبح از کنار تونل دست ساز آغاز شد .طبیعت کوهستان تمیز و درختان کیالک با میوه های زرد رنگ و خوش مزه این دشت را به دشت کل معروف کرده.ساعت ۸:۳۰ در مسیر کوه پیمایی کلبه جنگلی زیبایی را مشاهده کردیم که دیواره آن از سنگ های کوهستان و سقف آن از چوب های خشک شده درست شده بود که جلوه دلنشینی داشت.به کوه پیمایی همچنان ادامه دادیم تا ساعت ۹صبح و در طبیعت بکر برای صرف صبحانه حدود نیم ساعت استراحت کردیم.بعد از آن کوه پیمایی را ادامه دادیم که به دو راهی مسیر چاه  میرشکال رسیدیم.در مسیر حدود ساعت ۹:۵۰ متوجه آتش سوزی بادام کوهی شدیم و با همکاری دلسوزانه کوهنوردان ردپا آتش در مدت ۱۲ دقیقه خاموش شد و با انرژی مثبت به مسیر ادامه دادیم. ساعت ۱۱:۳۵ به چاه میرشکال رسیدیم.اطراف چاه سنگ های بزرگ و روی چاه را با چوب های بزرگ احاطه کرده بودند.آب چاه طبق گفته آقای رستمی قابل خوردن نبود و فقط برای گوسفندان مصرف می شد.جالب این بود که در کنار چاه اهالی بومی مکانی برای شرب گوسفندان درست کرده بودند.در حالی که استراحت می کردیم سرپرست برنامه از چاه آب برای شست و شوی دست اعضای گروه در آوردند .حدود ساعت ۱۲:۱۵ شروع به کوه پیمایی کردیم که در مسیر کوهستان خرگوش زیبایی نظر کوه نوردان را جلب کرد.کوه پیمایی را تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه دادیم که در مسیر سنگ هایی تقریبا به شکل و اندازه ی فلفل سیاه مشاهده کردیم که سنگ آهن بودند.نکته دیگری که کوهستان قله برز داشت این بود که رنگ خاک کوهستان در سه رنگ آجری ،زرد خیلی کم رنگ و خاک معمولی بود.ساعت ۱۲:۵۵ استراحت کوتاهی در مسیر کوهستان داشتیم و با انرژی زیاد شروع به حرکت برای صعود قله برز کردیم.حدود ساعت ۱۳:۳۵ صعود قله برز را تجربه کردیم و مشغول عکس و فیلم شدیم.با حس خوب و انرژی زیاد که قله برز به گروه داد ساعت ۱۴:۱۰ به سمت مبدأ که مسیر تونل بود حرکت کردیم.ساعت ۱۵:۰۰ در مسیر برگشت برای صرف ناهار استراحت کردیم.بعد از ۲۰ دقیقه به کوه پیمایی ادامه دادیم و حدود ساعت ۱۶:۳۰ استراحت کوتاهی داشتیم.در حالی که کم کم خورشید غروب می‌کرد و کوهستان حس و حال عالی داشت همچنان به کوه پیمایی ادامه دادیم و از غروب خورشید عکس یاد بود گرفتیم.ساعت ۱۸:۳۰ به مسیر تونل رسیدیم و سرد کردیم و سوار سرویس به سمت شیراز حرکت کردیم و ساعت ۲۰:۱۵ به فلکه معلم رسیدیم.(خدا را شکر و سپاس که توفیق صعود یکی دیگر از آفریده هایش را داشتیم)
گزارش از  : نرگس نطاق

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.