(جهت مشاهده تصاویر روی عکس کلیک کنید)

به نام هستی آفرین جهان هستی و به نام او که ردپایش در تمام هستی نمایان است،  نام ردپا برگرفته از رفتن و نماندن است که اگر ماندیم دیگر رفتنی نیست و ردپایی وجود نخواهدداشت.گروه کوهنوردی ردپا ظهر پنج شنبه ۲۳/۱۰/۸۹ در ساعت ۱۴:۳۰ با یک دستگاه اتوبوس…

به مقصد فیروزآباد حرکت کردند، اعضای گروه شامل ۲۶ نفر بودند. در مسیر رفت از کاخ اردشیر بابکان که در روستای موردستان واقع است  بازدید به عمل آمد پس از پایان بازدید از این مکان زیبای تاریخی در ساعت ۱۸:۰۰ به فیروزآباد و محل اسکان گروه (خوابگاه تربیت بدنی فیروزآباد )رسیدیم ، پس از استراحت و صرف شام در ساعت۲۲:۰۰جهت استراحت و آمادگی کامل در برنامه فردا خاموشی زده شد تا صبح آدینه ۲۴/۱۰/۸۹ راس ساعت ۳:۳۰ بامداد کلیه اعضای گروه بیدار و ساعت۴:۰۰ بامداد کوهنوردان کازرون به ما پیوستند وبه سمت روستای بایگان حرکت کردیم در آنجا آقایان مهران و علی گورکانی به گروه ملحق شدند و در ساعت۵:۰۰ صبح به ابتدای مسیر واقع در دشت کل رسیدیم تا پس از عبور در آخرین دقایق تاریکی آدینه و دیدن طلوع فره انگیز آفتاب در ساعت۸:۰۰ جهت نرمش و صرف صبحانه در مکانی زیبا توقف کردیم و و با کسب انرژی از از این مناظر زیبا به سمت سیاهچال که پس از عبور از دره ها و مسیر های برفی در ساعت۱۱:۵۰ به حفره  مکعبی شکلی به عرض بیش از۴۰متر و ارتفاعی حدود ۵۰ متر که به سیاهچال معروف می باشد رسیدیم تا با دیدن این شگفتی ساخته دست پروردگار خستگی از تن زدوده شود، در۲کیلو متری این حفره  عظیم قلعه ای بجا مانده بود که به قلعه سهراب که اطلاع تاریخی دقیقی وجود ندارد ولی به گفته افراد محلی  این حفره به قلعه مرتبط بوده . لبه این حفره به صورت نقاب و با شیب منفی می باشد و فقط از یک طرف امکان فرود وجود دارد ، در انتهای سیاهچال تکه سنگی شبیه کتیبه وجود داشت .

اطلاعات دقیق در این مورد توسط کارگروه بررسی و تحقیق گروه ردپا بزودی در سایت اعلام خواهد شد.

پس از خواندن سرود ملی و ثبت این لحظات با عکس گروهی به استراحت و صرف نهار پرداختیم و در ساعت۱۳:۱۵ مسیر برگشت را پیمودیم و در نهایت در ساعت۱۷:۳۰ گروه در کمال صحت و سلامت به توقفگاه اتوبوس رسید.

گروه کوهنوردی ردپا : یعقوب ذبیح مند ( سرپرست )، محسن سالاری (مسئول فنی) ، مهران گورکانی و علی گورکانی ( راهنمای محلی )