در هر شرایطی ممکن است شما با حادثه ای مواجه شوید که مجبور شوید مصدوم خود را با برانکارد حمل نمائید

و واضح است که در کوهنوردی جز طناب وسیله خاصی ندارید . یکی از روش های ساخت برانکارد با طناب برای چهار نفر حمل کننده شکل زیر می باشد . 

۱- طناب را کنار مصدوم بگذارید و آن را به شکل هشت زیگزاگ در آورید. برای اطمینان از اندازه، طول برانکارد آن را باید کمی بلندتر از قد مصدوم در نظر بگیرید چون مصدوم قرار است روی آن قرار بگیرد. 

۲- انتهای طناب را به یک سمت زیگزاگ‌ها به ترتیب از اول تا آخر گره بزنید به صورتی که یک حلقه کوچک در محل گره باقی بماند .سپس انتهای دیگر طناب را نیز به همین ترتیب به هر قله زیگزاگ گره بزنید و ادامه دهید تا به انتها برسید. لازم به ذکر است گره‌ها طوری باشد که یک حلقه کوچکی در محل گره باقی بماند. 

۳- دو انتهای طناب را از حلقه‌های کوچکی که درست کرده بودید، رد کنید و دو انتهای طناب را به هم گره بزنید. حالا با وارد آمدن وزن بر روی برانکارد، گره‌ها به سمت طرفین می‌لغزند و گره محکم‌تر می‌شود. 

 

توصیه ها:

بهتر است برای هماهنگی یک نفر رهبر باشد. نقش رهبر این نیست که کار را خود انجام دهد بلکه باید افراد را درست هدایت کند و کارها را به افراد به روشنی توضیح دهد. 

تماسی چشمی مهم است. دستورات را روشن و شفاف اعلام کنید، برای انجام دادن هر کاری برای هماهنگی به ترتیب بشمارید و در صورت امکان از اسامی استفاده کنید. 

رهبر باید حواسش به افراد باشد و به آن‌ها گوش کند مثلاً این که چه زمانی فردی خسته است یا نیاز به استراحت دارد 

هنگام پایین رفتن توصیه می‌شود پایتان را جلوتر از بدن بگذارید.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.