بامداد آدینه ۲۰ دی ماه تعدادی از افراد منتخب با تجهیزات زمستانه در مقابل مجتمع احسان به گرد هم آمدند.از ابتدای مسیرپاکوب با عمق نیم متر برف

به سرقدمی آقای ذبیح مند و پاقدمی آقای سالاری حرکت آغاز شد. در مسیر با کوهنوردان بسیاری مواجه شدند که همگی از این حجم برف شادمان بودند.گروه در ساعت ۸:۵۰ به بوستان ردپا رسید.با تلاش فراوان همنوردان چندین درخت از زیر برفها بیرون آورده شد. در آنجا راجع به انواع برف ها توضیحاتی توسط سرپرست ارائه شد.مسیر از سمت سه کاج در پیش گرفته شد.رفته رفته بر حجم برفها افزوده می شد. در طی مسیر با هنرمندی همنوردان نام ارزشمند گروه به اشکال مختلف بر روی برفهای کنار مسیر ترسیم شد.پس از حدود ۳ ونیم ساعت تلاش در ساعت ۱۱:۱۰ به پناهگاه غدیریه رسیدند و به مدت یک ساعت به استراحت و صرف صبحانه پرداختند. در مسیر بازگشت به درخواست سرپرست همگی کرامپون ها را پوشیدند و به حرکت در برف ادامه دادند. در طول مسیر خانم منابری عکاس برنامه مدام در حال تصویربرداری بودند. هوا بسیار مطبوع و خنک بود . گروههای کوهنوردی در صفوف منظم و با احترام از کنار یکدیگر عبور می کردند.در بین راه سرپرست نکات آموزشی را به همنوردان گوشزد می کردند و همچنین تاکید ویژه ای نسبت به تهیه وسایل استاندارد و نحوه استفاده صحیح از آن و همچنین کسب تجربه در صعودهای زمستانه می نمودند. این برنامه سرانجام در ساعت ۱۴:۰۰ درکمال صحت و سلامت در کنار مجتمع احسان به پایان رسید.
همنوردان همراه در این برنامه:
آقایان: محسن سالاری(سرپرست و پاقدم)-یعقوب ذبیح مند(سرقدم)-محمدحسن کدیور(گزارش نویس)
بانوان:افسانه منابری(عکاس)-حمیده افتخاری – فرزانه محیط

با سپاس از همنوردان همراه گروه گزارش تصویری این برنامه در روز چهارشنبه در نشست گروهی در مرکزشیرازشناسی واقع در پارک بعثت ارائه می گردد.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.