در مورد موقعیت کارگاه ها، کیفیت سنگ ها و شرایط کلی مسیر اطلاعاتی کسب کنید. از وضعیت آب و هوا مطلع شوید و احتمال خطر طوفان و بادهای شدید را در نظر داشته باشید.

مسیرهای فرار و فرود را شناسایی کنید. لباس، آب و غذا به همرا داشته باشید. صعود با یک کوله اصلاً مناسب نیست. در نتیجه می توانید از یک سیستم برای بالا کشی کوله استفاده کنید.با توجه به شرایط مسیر، تعداد شفت، فرند، اسکای هوک، اسلینگ و البته چراغ پیشانی در کوله همراه داشته باشید.

در نزدیکی مسیر کلاه ایمنی را در سر بگذارید
هنگام حرکت در پای دیواره ممکن است عبور سنگ نوردان یا حیوانات باعث ریزش سنگ از بالا شود. از توقف زیر محل فعالیت سنگ نوردان دیگر اجتناب کنید.

پیش از آغاز صعود استراتژی های ارتباطی را تعیین کنید
نسبت به نحوه صعود در مسیر مورد نظر آگاهی داشته باشید. باد ممکن است تمام ارتباطات کلامی را مختل کند. در این شرایط، سوت ابزار کارامدی تلقی می شود. واکی تاکی های کوچک نیز برای اجتناب از فریاد کشیدن وسایل مناسبی هستند. مثال: وقتی نفر سر طناب می گوید یعنی کارگاه حمایت را ایجاد کرده و به آن متصل شده. در صورت عدم امکان ایجاد ارتباط کلامی یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

ــ استفاده از دو سوت بلند (یا دو بار کشش محکم طناب) جهت اعلام اتصال به حمایت

ــ استفاده از سه سوت بلند ( یا سه بار کشش محکم طناب ) جهت اعلام آمادگی برای حمایت نفر دوم.

همواره وزن خود را روی لینارد منتقل کنید
از آنجا که هرکونه سقوط روی لینارد ممنوع می باشد، استفاده از یک لینارد تسمه ای در کارگاه حمایت یا هنگام فرود نیازمند توجه ویژه می باشد. لینارد های تسمع دارای قابلیت جذب شوک نبوده و حتی یک سقوط خفیف نیز می تواند ضربه ای بسیار شدید به هارنس و کاربر وارد کند.

برای فرود از ابزار پشتیبان استفاده کنید
همواره با استفاده از یک سیستم پشتیبان (گره های قفل شونده) فرود بیایید.همیشه انتهای طناب را گره بزنید. هنگام فرود هوشیار باشید، زمانی که آخرین فرد فرود رونده هستید، مراقب شکاف ها، درختان و سنگ های موجود در مسیر فرود باشید تا خطر گیر کردن طناب به حداقل برسد.همواره هر دو انتهای زناب را در کارگاه حمایت در دست داشته باشید(باد ممکن است طناب ها را به محلی خارج از دسترس شما ببرد). دقت کنید که طناب را از دست ندهید.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.