صعودکوهنوردان ردپادر۲گروه به ارتفاعات کوه چنارمهارلو

گروه کوهنوردی ردپا صبح آدینه پنجم نوروز ۹۰ با تعداد ۳۳ نفر جهت صعود به ارتفاعات مهارلو وارد روستای مهارلو شد جهت تمرین قوای جسمانی و جهت یابی به دو گروه تقسیم شد…

تیم اول از گروه کوهنوردی رد پا …با سرپرستی آقای سالاری در ساعت ۷:۳۰ روز ۵ فروردین ۱۳۹۰ از روستای مهارلو به طرف چشمه ی مهارلو حرکت کردیم.و در ساعت ۹:۱۵ تا ۱۰:۴۵ استراحت و آموزش گروه را در برنامه داشتیم.در راه ۵ توقف ۷ دقیقه ای برای استراحت گروه انجام شد.موقعیت چشمه ۲۹ درجه و ۱۸ دقیقه و ۵۱ ثانیه شمالی و۵۲درجه و۴۸دقیقه و ۴۸ثانیه شرقی بود که این گروه در ساعت ۱۲:۶ به چشمه ی مهارلو رسید.و تا ساعت ۱۴:۴۰ وقت برای آموزش و نهار داشتیم.در ساعت ۱۵:۱۷ استراحت بعدی در راه برگشت به روستا بود.در ساعت ۱۷ با همه ی اعضای گروه به سلامت به روستا رسیدیم و با سوار شدن به اتوبوس به طرف شیراز حرکت کردیم
اعضای شرکت کننده: مهدی تمدن-امیرمقدسی-محمدعلی صابرزاده-حمیدرضاقدرت-احمدرضاحمیدی-دکترامیرحمیدیان-رضاراهنورد(عکاس)

بانوان:زهراخردپیشه-راضیه کمالی نیا-مریم دباغ منش-فاطمه دباغ منش-مهری شهبازی -ایداشریفی راد-سمیه جعفری-مریم بهادری- پروین شریفی راد(گزارش نویس)

صعود گروه کوهنوردی ردپا به ارتفاعات مهارلو
گزارش گروه دوم
پس از تقسیم گروهی در ساعت ۸ از نقطه مشخص شده در نقشه(مسیر سبزرنگ)  به سمت مقصد به راه افتادیم  پس از حدود  ۱۵ دقیقه پیمایش در منطقه ای مناسب برای انجام حرکات نرمشی ایستادیم  پس از انجام حرکات نرمشی که ۱۵ دقیقه به طول انجامید  ادامه پیمایش را در پیش گرفتیم  در ساعت ۱۰:۵  پس از حدود ۵ کیلومتر پیمایش در کنار باغی در دل کوهستان  صبحانه را صرف کردیم سپس به ادامه مسیر پرداختیم
پوشش گیاهی منطقه شامل انواع  علفها و گیاهان دارویی وخوراکی وگلهای مناطق کوهستانی نظیر چای کوهی – آبشن-کنگر-درختان بادام –انجیر-کیالک –گل شقایق –نرگس کوهی و….. و دیگر گیاهانی که در فصل بهار رویش پیدا می کنند
از نظر جانوری شامل پردنگان مختلف از جمله کپک-بلبل-هدهد-گنجشک .و دیگر جانوران و حشرات  شامل عقرب  – بزمچه (در زبان محلی به آن بزموک هم گفته می شود) – مارمولک –  انواع پروانه های مختلف و دیگر حشرات است که تمامی نام برده ها  را مشاهده کردیم
پس از حدود ۵ ساعت پیمایش و جهت یابی  در ساعت ۱۵:۲۵ به منطقه چشمه چنار یا کوه چنار رسیدیم  پس از ۳۵  دقیقه استراحت و صرف نهار و خوردن آب چشمه  مسیر باز گشت را که همان مسیر اصلی  چشمه چنار بود را در پیش گرفتیم و در نهایت  با پیمایش ۱۳ کیلومتری مسیر از نقطه شروع  در ساعت ۱۷:۳۵ به نقطه پایان پیمایش رسیدیم
اعضای گروه دوم
آقای یعقوب ذبیح مند (سرپرست برنامه ) آقای ابراهیم حسینی (امداد گر) ودیگر آقایان مجتبی محیط –محسن سعادتی- محمد رضا ابوالحسنی – میثم عبدالهی
خانم زهره عسکری (عکاس و گزارش نویس  ) و دیگر بانوان اعظم پناهپوری –  فاطمه فهندژ – آرزو محمدی و زهره محمدی