به نام خدا
در ادامه برنامه های گروه کوهنوردی ردپا این تیم امروز یعنی ۱۳/۱۲/۸۹ دو برنامه مجزا را اجرا کردند .
گروه اول آن به بازدید ازغار شفق  پرداختند و گروه دوم به منظور تمرین و آمادگی جسمانی برنامه نیم روزه کوه دراک را اجرا کردند .
اما گروه اول شامل۲۲ نفر می شد که ساعت ۷:۱۵ صبح از شیراز به سمت منطقه میمند حرکت کردند .سپس ساعت ۱۰ صبح به روستای کوشکسار که مبدا حرکت بود رسیدند .

 

غار شفق از نوع غار های صعودی است که در عرض جغرافیایی ۲۸درجه شمالی و ۵۲ درجه شرقی در تنگه ای به نام تنگ تیهو قرار گرفته است .
برای رسیدن به تنگه باید از روستای کوشکسار به سمت شمال شرق حرکت می کردیم .همنوردان ردپا با نظم خاص از جاده سنگلاخی به سمت کوه حرکت کردند و پس از طی کردن مسیری در دل دره ،برای  رسیدن به غار گروه باید از مسیری به صورت سنگ نوردی عبور می کرد که افراد با استفاده از کارگاه حمایتی و به کار بردن اصول سنگنوردی این مرحله را نیز پشت سر گذاشتند .نهایتا ساعت ۱۲:۲۰ به دهانه غار در ارتفاع ۱۵۰۴متری رسیده وپس از ثبت عکس گروهی از ساعت ۱۲:۴۰ تا ۱۳:۲۵ به بازدید از فضای داخلی غار پرداختند .
فضای داخل غار کاملا تاریک  و دارای حفره ها و چاله های بزرگی بود .هوای غار کاملا مرطوب بوده و در بعضی از جا ها به مقدار کمی نیز آب در کف غار وجود داشت .جنس سنگ های غار عموما از جنس آهک و سنگ های رسوبی بود .پدیده های استلاکتیت و استلاکمیت که از خصوصیات بارز غارهای آهکی است با زیبایی های منحصر به فردی چشم هر بازدید کننده ای را خیره می کرد .هم چنین انواع حشرات و خفاش های بزرگ و کوچک نیز  در غار وجود داشت.
گروه پس از بازدید از غار ساعت ۱۳:۴۵ حرکت به سمت پایین را از سر گرفته و ساعت ۱۵:۰۰ برای صرف ناهار توقف کرده و پس از آن ساعت ۱۶:۰۰مجددا راه جاده را برای رسیدن به روستا در پیش گرفته ، تا اینکه ساعت ۱۷:۱۰با رسیدن به  اتوبوس به سمت شیراز حرکت کرده وساعت ۹ شب به شیراز رسیده و برنامه را به پایان بردیم .
پایان
زینب کدیور
۱۳/۱۲/۸۹
محسن سالاری( سرپرست برنامه)، محمد هاشمی (مسئول فنی) سایرین مجتبی محیط ،اصغر یزدانی،محمد ببرافکن،کوروش دهقان ،اسدا… شریفی،ناصر نظری،محسن سعادتی،
طاهره منفرد(سرپرست بانوان) سایرین لیلا زارع ، لیلا هوشمند، اعظم پناهپوری،زهره عسگری،زینب کدیورپور(گزارش نویس) زهرا خردپیشه،راضیه کمالی نیا، سعیده کشاورز،فاطمه فهند‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژ،فاطمه حسینی، سارا حسینی، صفورا اکبری

 

 


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.