سیمونه مورو همراه با دنیس اوروبکو در حال تلاش برای صعود زمستانی نانگا پاربات، ۸۰۰۰ متری واقع در پاکستان هستند. در ادامه مصاحبه ای را که سایت PlanetMountain قبل از آغاز سفرشان با مورو انجام داده است می خوانید.

روحبه تیم چطور است؟ و می توانید تیم تان را معرفی کنید؟

دنیس اوروبکو و سیمونه مورو کوه نوردان تیم هستند. ماتئو زانگا عکاس و مسئول صدا و ارسال گزارش ها از کمپ اصلی است. فاچیر و سایجان آشپز و کمک دست ما هستند.

 نانگا پاربات را چگونه معرفی می کنید؟

نانگا پاربات بزرگ ترین کوه روی زمین و مرتفع ترین از نظر اختلاف ارتفاع عمودی از کمپ اصلی تا قله است. و عظیم ترین کوه در جهان است. برای صعود به قله آن در زمستان ۱۱ بار تلاش شده است. و با وجود بالا بودن میزان حادثه، این امر بیشتر تحت تاثیر فجایع فراوانی است که در دهه ۳۰ و ۴۰ در طی اولین موج فتح قلل اتفاق افتاد
سیمونه مورو و دنیس اوروبکو بلافاصله پس از اولین صعود زمستانی گاشربروم دو
نظرتان در مورد اولین صعود زمستانی یک ۸۰۰۰ متری چیست؟

این نشاندهنده اقدامی تاریخی و نه صرفا یک صعود دشوار است. این بدین معنی است که احتمالات موفقیت بسیار کم است و در نتیجه اقدام ما مطمئنا انتخابی راحت و بی دردسر نیست، خصوصا اینکه گزارش های زنده هم ارسال کنید.

چند روز دیگر به کمپ اصلی می رسید … الان نظرتان در این مورد چیست؟

امیدواریم وضعیت مان مثل همانی باشد که در ماکالو،و گاشربروم دو داشتیم و از برخی جهات شبیه به صعودی باشد که به شیشا پانگما داشتیم یعنی سریع و سبک. بدیهی است همیشه به شرایط هوا وابسته هستیم، اما شرایط زمستان و برف معمولی برای خوشحال کردن ما کفایت می کند. در حال حاضر شرایط به نظر خوب می آید. هر چند باد ظاهرا خیلی شدید است.

تردیدی ندارید؟ مثلا در مورد رویاها و کابوس هایت بگو؛ اگر دارید؟

تردیدهای ما اساسی و انسانی است. کوه نوردان رامبو مانند معمولا زود می میرند و ما تنها استوار و راسخ هستیم. پس تردیدهای مان در هم هوایی مناسب قبل از تلاش برای صعود به نانگا پاربات مربوط می شود. تردیدهای دیگرمان به خطر ریزش بهمن در آبکند آغازین و اگر برفی وجود نداشته باشد ترس از برخورد با مشکل در عبور از یخ آبی است. به طور خلاصه، می دانیم که نانگا پاربات در زمستان چندمین اکتشاف بزرگ محدودیت هایمان و توانایی های فنی و تاکتیکی مان است.

انجام مقایسه هیچ وقت آسان نیست، اما چه چیزی شبیه به نانگا پاربات است و این کوه چه تفاوتی با دو اولین صعود زمستانی تان( ماکالو و گاشربروم دو) که با هم صعود کردید دارد؟

جدا از ارتفاع عمودی ۱۰۰۰ متر اضافه تفاوت زیادی با هم ندارند. این تیم با ۱۲ سال کوه نوردی در کنار هم امتحان پس داده و آزموده شده است. با اینکه ماکالو مرتفع تر از نانگا است اما دچار یخ زدگی نشدیم. وسایل پشتیبانی فوق آزمایش شده اند و از این رو شبیه به دیگر اکسپدیشن های زمستانی است. مشکلات به خوبی شناخته شده اند و تفاوت زیادی ندارند. فرود از یک ۸۰۰۰ متری در زمستان یک  ریسک است.
نوشته شده توسط اورست   .

  • مدیر سایت
  • ۲۲ دی ۱۳۹۰
  • 400 بازدید

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.