(جهت مشاهده تصاویر روی عکس کلیک کنید)

صعودمشترک گروه کوهنوردی ارش وگروه کوهنوردی ردپا…

به نام خدا
هر کسی با شنیدن کلمه ردپا بی درنگ رفتن در ذهنش مجسم می شود .فرقی ندارد ردپا و رفتن بر فراز کوه ها و برف ویخ باشد یا سنگ های سیاه، و یا اینکه ردپای تو بر روی  کوره راهی خاکی باشد و یا در دل کویر، مهم رفتن است تا حرکتی نباشد ردپایی نخواهد بودو طبق این تعهد است که گروه ما همچنان پر تلاش و سر سختانه اندیشه های بلند و بی پایان را در سر می پروراند، و برای  رسیدن به اهداف عالی خود همواره برنامه های متنوع و متناسب با شرایط زمانی و فصلی خاص را اجرا می کند .بنابراین برنامه ۱ بهمن ماه نیز، از برنامه های زمستانه بود  که صعود به قله تاسک دشت ارژن در نظر گرفته شده بودگروه کوهنوردی ردپاوگروه کوهنوردی آرش بصورت مشترک در اولین روزاز بهمن ماه ساعت ۶:۴۵ صبح از شیراز به طرف منطقه دشت ارژن حرکت کردند .گروه ساعت ۸:۲۰ به روستای بن رود رسیده و آماده حرکت شدند و ازآنجایی که صعود زمستانی بود  طبق برنامه ریزی های قبلی تمامی افراد مجهز به تجهیزات  لازم شده بودند .بنابراین به طور منظم حرکت اصلی را ساعت ۸:۴۰ با گذشتن از روستا شروع کردندسراسر کوه و دامنه قله تاسک پوشیده از برف بود که در زیر تابش نور خورشید کریستال های کوچک برف درخشش چشم نوازی را ایجاد کرده بود
خط راس تاسک شامل ۷ قله می شد که ۶ قله اول آن قله های کاذب بودند
گروه راس ساعت۱۰:۳۸ بر روی قله دوم در ارتفاع ۲۶۸۰ متری استراحتی کوتاه داشته و سپس حرکت خود را ادامه داده .در طی مسیرمنظره ی کوه های اطراف که پوشیده از برف بودند زیبایی و آرامش خاصی رابه انسان هدیه می دادند .
هم چنین در بین راه شاهد منظره های بی نظیری بودیم که تنها دستان آن یگانه هستی قادر به چنین هنر نمایی بی بدیلی است ، گل های یخی که تنها گل هایی بودند که در آن ارتفاع می توانستی شاهد آن باشی .،ترکیبی از برف و یخ بر روی خار وخاشاک…
ما همچنان راه پیمودیم تا اینکه ساعت ۱۲ قدم های آخر شروع شد.آنگاه بود که به منظور فتح مشترک دستان یکدیگر را گرفته و با خواندن سرود ملی ساعت ۱۲:۲۰ ارتفاع ۳۰۴۷ متری قله تاسک را فتح کردیم .و پس از گرفتن عکس گروهی ساعت ۱۲:۴۰ بازگشت به سمت پایین در پیش گرفته چرا که هر رفتنی بازگشتی دارد اما مهم این است که دستان تو در آخر سفر خالی نباشد…سپس ساعت ۳:۲۵ به روستا برگشته و پس از استراحت ساعت ۱۶:۲۵با سوار شدن به اتوبوس به سمت شیراز حرکت کردیم و نهایتا ساعت ۱۷:۵۰ به شیراز رسیده و برنامه را به پایان بردیم
گروه کوهنوردی ردپا شیراز:یعقوب ذبیح مند(سرپرست برنامه)-محسن سالاری(مسئول فنی)

گروه کوهنوردی آرش:هادی نگهدارفرد(سرپرست برنامه)-محمودرحامیان(مسئول فنی)

باشد که در آخر سفر زندگی، همه ما مثل امروز از سعی و تلاشی که کردیم راضی و خشنود باشید