صبح روز جمعه نهم خرداد ماه ۱۳۹۹، ساعت ۵:۳۰ صبح در میدان معلم گرد هم آمدیم تا دومین برنامه ی یک روزه ی بعد از بیماری کرونا را اجرا کنیم . ساعت ۶:۰۰ صبح  سوار خودرو اویکو شده و حرکت کردیم. بعضی از همنوردان بین راه سوار شدند و در نهایت جمعا ۱۳نفر به سمت سپیدان و منطقه شش پیر به راه افتادیم. همه ی همنوردان ماسک و دستکش پوشیده بودند و سرپرست برنامه درابتدا به وسیله ی دستگاه پالس اکسیمتر میزان اکسیژن خون همنوردان را چک کردند که خوشبختانه همگی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند. ساعت حدود ۶:۴۵ جهت استفاده از سرویس بهداشتی توقف کوتاهی در مجتمع خدماتی دالین داشتیم.  حدود ساعت ۷:۳۵به روستای انگره در منطقه شش پیر سپیدان رسیده و از ون پیاده و آماده پیمایش شدیم. پس از پیاده شدن از ماشین ابتدا نرمش مختصری انجام دادیم  و در ساعت ۸:۳۰ شروع به حرکت کردیم. در ابتدای مسیر شیب نسبتا ملایم و پوشیده از از گیاهان گون و جاشیر و درختان بلوط بود. ساعت حدود ۱۰:۱۵ توقف کوتاهی جهت نوشیدن آب و استراحت داشتیم و در نهایت در ساعت ۱۳:۳۰ به قله رسیدیم. پس از گرفتن عکس یادگاری در قله و کمی استراحت ساعت ۱۴:۱۵ قله را به سمت پایین ترک کردیم. در ساعت ۱۴:۳۰ برای خوردن ناهار به مدت ۱۵ دقیقه توقف کوتاهی داشتیم. بعد از صرف ناهار مسیر را به سمت پایین ادامه دادیم و در نهایت در ساعت ۱۸:۱۵ به انتهای مسیر پیمایش و ابتدای مسیر خاکی رسیدیم و سوار بر وانت نیسان به سمت روستای انگره حرکت کردیم. در ساعت ۱۹:۴۵ سوار بر خودرو منطقه را به سمت شیراز ترک کردیم. در نهایت در ساعت ۲۱:۳۰ به میدان معلم رسیدیم. (مسیر کل پیمایش ۲۷ کیلومتر بود.)کوه رُنج در شمال اردکان فارس قرار گرفته‌است. این قله زیبا در جاده شیراز-اردکان از فاصله دور نمایان است. طول این کوه حدود ۷ کیلومتر است. کوه رُنج در حقیقت از دو قله تشکیل شده که به وسیله یک یال این دو قله بهم متصل شده‌اند. قله سمت جنوبی که همان قله اصلی است رُنج سعلکی نامیده می‌شود که به ارتفاع ۳۷۰۸ متر می‌باشد و قله سمت شمال، که کم ارتفاع تر هست، رُنج گمبیل نامیده می‌شود. قله رُنج با ارتفاع ۳۷۰۸ متر، دومین قله بلند شهرستان سپیدان و سومین قله بلند استان فارس می‌باشد.در جنوب کوه رُنج، کوه گر(gar) با امتداد غربی-شرقی قرار گرفته‌است. دره ما بین کوه گر و کوه رُنج، سَعلَکی نامیده می‌شود. در غرب کوه رُنج، کوه برم فیروز با ارتفاع ۳۷۲۰ متر قرار گرفته و آنسوی کوه برم فیروز در دوردست، قله پازن پیر دنا به چشم میخورد. در شمال کوه رُنج، کوه‌های کم ارتفاعی وجود دارد تا وقتی که به رودخانه کر برسیم. آن سوی رودخانه کر، کوه گر کامفیروز واقع شده و در دوردست‌ها قله بل اقلید نیز به چشم میخورد.با تشکر از همنوردان عزیز  که باعث شدند خاطره ی زیبا ی دیگری از باشگاه کوهنوردی  ردپا شیراز ، بر خاطراتمان افزوده شود و تشکر ویژه از سرپرست برنامه که با دقت فراوان موارد بهداشتی را برای سلامت گروه زیر نظر داشتند.