باشگاه کوهنوردی ردپا شیراز
باهماهنگی سرپرست محترم مینی بوس راس ساعت ۶:۳۰در فلکه معلم حاضر شد .  مسیر از جاده سروستان بود. ورودی کوهنجان کمی قبل از رستوران باغ ملی. ولی از آنجایی که نمیشود تو این جاده باشیم و رستوران باغ ملی نرویم، ورودی کوهنجان را رد کرده و ساعت ۷:۳۰تا۸ صبحانه صرف شد، کمی مسیر را برگشتیم وارد کوهنجان شده سپس خیابان امام خمینی و جلوی حسینیه سیدالشهدا در ساعت ۸:۱۰ پیاده شدیم. با انجام حرکات کششی گرم کردیم و منتظر آقای طهماسبی (راهنمای محلی) شدیم. ساعت۸:۳۰ پیمایش را از جلوی حسینیه و  مسیر خاکی نسبتا هموار و مشخصی شروع کردیم. پوشش گیاهی عمده بنه،کهکم و بادام کوهی بود که برخی گل داده بودند و به گفته آقای طهماسبی به دلیل بارش کم امسال منطقه سبزی سال‌های قبل را نداشت. ساعت ۸:۴۰زیر تپه ای مشرف به روستا توقف کوتاهی کردیم و راهنما توضیحاتی پیرامون قدمت کوهنجان دادند که نشانه‌هایی از زمان ساسانیان و باقیمانده های قلعه نظامی روی تپه وجود دارد وچاهی که به شکل مربعی ساخته شده و ظاهرا عمیق هست و راه به خارج از قلعه و پایین تپه دارد (برای فرار از قلعه هنگام محاصره دشمن). سپس به طی مسیر ادامه داده و ساعت ۹:۳۰به چشمه باغ کلانتر رسیده زیر سایه درختان آبی نوشیده و نفسی تازه کرده و عکس گروهی گرفتیم. آقای طهماسبی اینجا از گروه خداحافظی کردند و برگشتند. بقیه مسیر مشخص بود تا ساعت ۹:۵۰ که آقای خشنود(صاحب باغ باغون) به استقبال گروه آمدند وباهم قدمی ایشان ساعت ۱۰ به باغ رسیدیم. سرپرست گروه اعلام کردند تا ساعت ۱۴ استراحت و ناهار، در این فاصله با آقای خشنود از باغ، چشمه پر آبی که وارد باغشان میشد، زیر زمین و شومینه دست ساز خودشان، کلبه و استخر، دیدن کردیم. ساعت ۱۲  زیر سایه درختان انگوری که هنوز خشک بودند ناهار و چای آتشی خوردیم. آقای خشنود خلبان بازنشسته برجسته نیرو هوایی بودند. ساعت ۱۳:۵۰ آماده رفتن شدیم و به اتفاق آقای خشنود از درختان باغ که به خلاقیت خود آنها را پیوند زده بودند دیدن کردیم.درختان میوه این باغ انگور، کیالک ، گیلاس، گلابی، گردو ،بادام و مرکبات بودند.  ساعت ۱۴ از ایشان خداحافظی کرده و در مسیر برگشت قرار گرفته و ساعت۱۴:۱۵ در چشمه کلانتر استراحت کوتاهی داشتیم و ساعت ۱۴:۵۰ به نقطه شروع و حسینیه رسیدیم و پس از ۱۰ دقیقه نرمش و سرد کردن سوار مینی بوس شدیم و ساعت ۱۵  به سمت شیراز حرکت کردیم. برنامه در ساعت ۱۶:۴۵ در فلکه معلم شیراز پایان یافت.