پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ خرداد ماه ( کوه دراک ) : این هفته قرار شد برای آماده شدن در برنامه شب مانی های آینده کوه دراک را انتخاب کنیم .

دراک

زمان حرکت ساعت ۲۰ ازدفترگروه کوهنوردی بود . پس از صرف شام هریک از افراد وسایل خود راجمع کرده و سوار مینی بوس شدیم ساعت ۲۲:۲۳ فلکه احسان رسیدیم .زمانی که پیاده شدیم حس عجیب و خوبی داشتیم حرکت را با نام و یاری خداوند شروع کردیم .

اولین بار بود که به قصد حرکت برای رسیدن به قله زیر نور مهتاب حرکت می کردیم . زمانی که به پای کوه رسیدیم همه جا روشن بود و بدون چراغ های همراه راه کاملا مشخص بود . وقتی دقت کردیم دیدیم شب ۱۴ می باشد قرص کامل در آسمان دیده می شد . نسیم ملایمی می وزید مثل این بود که ورود مارا خوش آمدگویی می کند و به ما خبر می داد که امشب برایتان شبی آرام –زیبا و به یاد ماندنی را به ارمغان می آوریم .پس ازچند توقف کوتاه ساعت ۱:۲۰ بامداد به غدیریه رسیدیم .

تصاویر مربوط به این برنامه را میتواید اینجا مشاهده کنید
 سر وصدای اعضا پیچید و سکوت و آرامش برای چند لحظه از بین رفت . عکس دسته جمعی گرفتیم و طبق برنامه ریزی چادرها برپا شد و همه به جز دو نفری که نوبت بیداری داشتند . از حس زیبایی که وجود داشت چند نفری نتوانستیم بخوابیم به آسمان نگاه می کردیم با ماه و ستارگانش . حدود ۳ ساعتی به خواب رفتیم گرچه کوتاه بود اما شیرین . با تابش اولین اشعه های خورشید از خواب بیدار شدیم آسمان چقدر عجیب زیبا به نظر می رسید. قسمتی از آن آبی قسمتی از آن بالای کوه های روبرو  قرمز رنگ بود . آسمان رویایی نقاشی  شده بود و عظمت و بزرگی خداوند رابیشتر نمایان کرد واقعا که بهترین نقاش خداست . کم کم هوا روشن شد وتمام بچه های گروه بیدار شدند  . حدود ساعت ۹ گروه کامل شد و عده ای که  صبح را برای صعود انتخاب کرده بودند به ما ملحق شدند  وبعد از صبحانه به سمت مقصد نهایی (امیریه) حرکت کردیم . با وجودی که برای چندمین بار است به دراک  می آییم ولی هربار زیبایی جدیدی را می بینیم . تقریبا همه جا سبز و خرم بود از دور چند درخت خود را نمایان کردند که با نزدیک شدن به درختان کلبه ای خود را نشان داد . در زیر سایه درختان و دیوارهای کلبه کمی استراحت کردیم . در دل آن کوه سخت و محکم چاهی حفر شده بود و با انداختن سطل به درون آن آب بیرون آوردیم .گرچه نگران بودیم که آن آب آلوده باشد اما از آن خوردیم و دست و صورت خود را شستیم چه آب گوارایی بود . حدود ساعت ۱۱:۴۰ دوباره به حرکت خود ادامه دادیم چیزی طول نکشید که به امیریه رسیدیم . حال دیگر ساعت ۱۲:۲۰ بود و زمان ناهار.بعضی از اعضا اولین بار بود که به امیریه می آمدند . در آنجا دو اتاق زیبا که با سنگ ساخته شده و جلوه خاصی به این استراحت داده بود شاید تا آن زمان طرح آن دو اتاق را فقط در نقاشی ها دیده بودیم اتاقها با سنگهایی در طرحها واندازهای مختلف.

خانمها در یکی از اتاق ها  وآقایان در دیگری مستقرشدند. چه نهار دلچسب و خوشمزه ای بود . پس از ناهار و استراحت و به دست آوردن انرژی از دست رفته ساعت ۱۴:۳۰ به طرف پایین حرکت کردیم . راه  برگشت  را مسیر کاه کشی انتخاب کردیم . ساعت ۱۸:۳۰ پایین رسیدیم . خیلی خوش گذشت وتجربه کسب کردیم . ولی باید گوش زد کنیم این کوهنوردی برای کسانی شیرین و با تجربه و متفاوت تر بود که شب مانی همراه گروه بودند.

مسیر رفت و برگشت ( جهت مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید)