به نام آفریینده زیبایی ها
برنامه این هفته گروه پرانگیزه ردپا در محدوده شهر سپیدان در مجاورت روستای  بهشت مکان ،تنگ گمبیل بود.
ابتدا قرار بود برنامه دوروزه باشد و یک شب مانی در  جنگل تنگ گمبیل داشته باشیم  اما به دلایلی برنامه تغییر کردو برنامه از پنجشنبه عصر به صبح جمعه موکول شد.
تعداد افراد شرکت کننده۱۲ نفر و ساعت ۷:۱۵ صبح جمعه ۲۵/۴/۸۹از شیراز  حرکت کردیم و ساعت ۱۰:۱۵ به روستای بهشت مکان رسیدیم.

روستا در منطقه سر سبز قرار گرفته بود که به کار بردن کلمه بهشت برای نام آن چندان ناروا نبود. اکثر درخت های آنجا شامل گردو می شد . باغ های  سیب نیز وجود داشتند همچنین  درختان زردآلو بودند که در کنار جاده ردیف شده بودند طوری  که هر رهگذری هوس  می  کرد دستی  برده و از آن میوه ها بچیند.ما ساعت ۱۰:۱۵ از  ماشین پیاده شدیم و مسیر حرکت را از سمت شرق  به غرب آغاز کردیم که ابتدا ازکنار باغ های مختلط آلو سیاه و گردو و سیب گذشتیم و بعد در مسیر بادرختان قد برافراشته صنوبر روبرو شدیم که بسیارمنظم صف بسته بودند .ازمیان آن ها که گذشتیم به ابتدای تنگه رسیدیم که مسافر از راه رسیده اش که همان رودخانه ای بود که سفرش را از نقطه هدف ما آغاز کرده بود و در آن نقطه به ما  رسیده بود ما را برای  رفتن تشویق می کرد وبا سخاوت تمام درختان را درحاشیه اش پناه داده بودو درختان نیز به پیروی  از بخشش رودخانه میوه های خود را به عابران و پرندگان ارزانی داشته بودند که شامل تمشک ،گردو ،انگور و گاهی نیز انجیر می شد البته درختانی نیز وجود داشتند که برای ما نا آشنا بودند .گروه با آرامش خاص خود به حرکت ادامه داده و در راه با عبور از دره و گاهی نیز از جداره آن و گاهی نیز با خم شدن از زیر درختان که سایه مطبوعی داشتند راه را می پیمودیم و درچندین نقطه مجبور شدیم ازوسط آب عبور کنیم که خود بسیار خاطره انگیز شد .در مسیر با پروانه های  رنگی بسیار زیبا نیز مواجه شدیم که تصویربسیار زیبا را ساخته بودند. رفتن ما ادامه داشت تا در قسمتی ازراه  با گروه کوهنوردی داراب روبرو شدیم که شب گذشته رازیرقله رنج سپری کرده بودندوداشتند بر می گشتند و به ماازمسیر خبر دادند  که بیست دقیقه به پایان تنگه باقی مانده است  وچه آرامش بخش است در زندگی، خبر رسیدن،شنیدن….ما راس  ساعت ۱۳:۳۰ بعدازظهر به محل مورد نظر رسیدیم که در مجاورت رودخانه و در زیر سایه درخت کهنسال و بسیار بزرگ گردو بود و در زیر آن اتراق  کردیم و افراد مشغول مهیا کردن نهار شدند و بعد از صرف نهار حدود ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه آهنگ حرکت ،به صدا درآمد و دوباره راه بازگشت را در پیش گرفتیم ودر راه با رسیدن به محل زیبایی که کوه نیمه سقفی را بالای رودخانه ساخته بود عکس گروهی گرفتیم و راه را ادامه دادیم و ساعت ۶:۳۰ به روستای بهشت مکان رسیدیم و سپس حرکت کرده بعلت ترافیک سنگین درجاده سپیدان درپایان ساعت ۱۰ شب به شیراز رسیدیم و یک برنامه موفق دیگر در کارنامه موفقیت های تیم با آینده کوهنوردی ثبت کردیم.