باشگاه کوهنوردی ردپا شیراز

همه با هم همسو
ردپا مان بر سنگ
ردپا مان بر کوه

صبح روز جمعه بیست و یکم شهریور ماه نود و نه با یک برنامه از پیش مشخص شده، اعضای باشگاه ردپا، ساعت شش صبح در میعادگاه همیشگی خود میدان معلم جمع شدند تا برنامه ای زیبا و روزی به یادماندنی را در تقویم باشگاه به ثبت برسانند.
اعضا پس از بررسی های اولیه بهداشتی و با رعایت پروتکل های لازم بهداشتی سوار مینی بوس شده و ساعت شش و بیست و پنج دقیقه به سمت سپیدان حرکت کردیم. حدود ساعت هشت به منطقه دالین در نزدیکی هماشهر از توابع سپیدان رسیدیم و با استراحتی کوتاه در این مکان دوباره راه خود را ادامه دادیم.از سپیدان به سمت جاده آبشار ۰مارگون رفتیم و پس از طی نیم ساعت و عبور از پیست اسکی پولادکف، به یک فرعی سمت راست پیچیدیم و به روستای زیبای کمهر رسیدیم حدود یک کیلومتر دیگر مسیر خاکی بعد از روستا را ادامه دادیم و ساعت نه صبح از مینی بوس پیاده شده و ضمن بررسی وسایل کوله پشتی و آمادگی، با ترتیب و نظم به سمت رودخانه حرکت کردیم. منظره اطراف بسیار دیدنی و لذت بخش بود. به ویژه آبشار بسیار زیبایی که در مسیر بود، روح انسان را نوازش می داد. ساعت نه و نیم در کنار رودخانه و بر دشتی پر از سبزه و درخت برای خوردن صبحانه، توقف کردیم. گیلاس های وحشی، درختچه های پر ثمر زرشک و درختان بید در حاشیه رودخانه، زیبایی منطقه را چند برابر کرده بود. ساعت ده پس از صبحانه دوباره راه افتادیم و از میان رودخانه عبور کردیم. عمیق ترین قسمت آن حدود یک متر تا یک متر و بیست سانتی متر عمق داشت. در مسیر یکی دو بار استراحت کوتاه داشتیم و ساعت یک به دره کله گاه رسیدیم، ادامه این مسیر به آبشار مارگون می رسد که البته برای عبور از آن، تجهیزات فنی فرود و صعود لازم است. مسیر بسیار زیبا و بکر بود در انتها با یک استراحت و گرفتن عکس های یادگاری، ساعت یک و نیم مسیر برگشت را شروع کردیم. ساعت یک و نیم در حاشیه رودخانه برای خوردن ناهار توقف کردیم و ساعت دو و ده دقیقه، دوباره به راه افتادیم پس از عبور از رودخانه و رسیدن به خشکی،ساعت چهار عصر به کنار مینی بوس رسیدیم و ساعت چهار و بیست و پنج دقیقه سوار بر مینی بوس به سمت شیراز حرکت کردیم. ساعت پنج سپیدان بودیم و نهایتاً ساعت هفت به میدان معلم شیراز رسیدیم و یک روز خوش به پایان رسید.

دسترسی ها
نزدیک ترین اقامتگاه در روستای کمهر
نزدیک ترین پمپ بنزین، حدود بیست کیلومتری در شهر سپیدان
نزدیک ترین مرکز درمانی در شهر سپیدان

پوشش گیاهی:
آب و هوای مناسب باعث شده بود که پوشش گیاهی زیادی در منطقه باشد. انواع گون، درختچه های ارژن، گیلاس های وحشی، درختچه های زرشک که در این موقع، فصل میوه اش بود ، کیالک و گلهای زیبای کوچک و چمن فراوان در حاشیه رود و درختان گردو و سیب که متعلق به روستاییان بود

پوشش جانوری:
در این دره خرس، گرگ و برخی جانوران دیگر زندگی می کنند که البته برخورد با هیچ کدام نداشتیم