تنگ خرم ناز

جهت مشاهده گزارش روزنامه خبر روی تصویر کلیک کنید

روز جمعه مورخ ۱۰ /۲ /۸۹ گروه کوهنـوردی ردپـا صعود خود را به تنگ خرم ناز واقع در استان کهکیلویه و بویر احمد در ساعت ۶ صبح از اولین ایستگاه جهت سـوار کردن اعضای تیـم آغـاز کرد و در ساعت ۷:۳۵ دقیقه به پلیس راه شیـراز-سپیدان رسیدیم.

اتوبوس در ساعت ۸:۴۵ دقیقه توقفی جهت استراحت در شهرستـان سپیدان داشت و بعد از گذر کردن از دو راهی چله گاه روستای سرد زرد و الله آباد و گردنه به روستای گردو کنک رسیدیم که رودخانه بشـارواقع در این روستـا می باشد.
بعد از رسیدن به پای کوه در ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه حرکت خود را به تنگ خرم ناز که در ارتفـاع ۱۶۰۰ متـری واقع است اغـاز کردیم.در اوایـل حـرکت از پای کـوه شاهد مناظر فوق العاده زیبا وسرسبز همراه با دریاچه پر از اب و خروشـان بودیم که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کرد.
مناظـر طبیعی این منطقـه همـراه بـا پوشش گیـاهی از قبیـل: درخـت بلـوط،درخـت کیالـک(زالزالـک)،بـادام کوهی ، ارژن، الـوک(بخورک)،گل خون و… را شامـل بود.
هر چقـدر گـروه پیش می رفت زیبایی و عظمت خداوند را میدید که چقـدرماهـرانه تمـام این نعمت ها و زیبـایی ها را برای ما به وجود اورده است،صدای پـرندگان و شرشر اب نیز سمفونی دل انگیزی را ساخته بودند که نمی توان با هیچ قلمی ان را بر رشته تحریر دراورد.
 بعد از حدود ۲ ساعت کوهپیمایی به دریاچه ای زیبا و خروشان رسیدیم که بایستی تمام اعضای گروه برای رسیدن به مقصد اصلی از این دریاچه عبور می کردند به خاطر همین مسئولین گروه بعد از بستن طناب ۵۰ متری بر روی عرض رودخانه بصورت کاملا حرفه ای و ماهرانه و با تلاش بسیـار فراوان تمام اعضای گروه را از رودخانه عبور دادند و گروه در ساعت ۱۴ جهت صرف ناهار توقف کرد و بعد از صرف ناهار و لـذت بردن از مناظر اطراف که زبان از گفتن آن همه زیبـایی و عظمت قاصر است در ساعت ۱۶:۵۷ دقیقه گروه حرکت خود را به سمت پای کوه اغاز کرد و بالاخره در ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه تمام اعضای گروه درصحت وسلامت به پـای کـوه رسیدن و به سمت شیـراز حرکت کردیم ودر ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه به پلیس راه شیراز-سپیدان رسیدیم.

تنگ خرم ناز

این بود برنامه روز جمعه مورخ۱۰ /۲ /۸۹ و افتخاری دیگر برای گروه کوهنوردی ردپا.

تهیه و تنظیم : خانم منفرد


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.