کوهنوردان ردپا  به همراه گروه کوهنوردی بانوان پالایشگاه نفت شیراز بامداد آدینه مورخ ۱۰/۶/۹۱ خود را برای یک روز پیمایش از شش پیر تا دلخون مهیا نمودند.افراد در دو مکان  یکی فلکه ولی عصر در ساعت۶:۰۰ و دیگری میدان معلم در ساعت ۶:۴۰ سوار بر اتوبوس شدند.
به لحاظ موقعیت جغرافیایی روستای شش پیر دراستان فارس˓ شهرستان سپیدان قرار دارد. گروه حرکت خود را به سمت سپیدان آغاز نمود.جهت صرفه جویی در وقت صبحانه در اتوبوس صرف شد. در طی مسیر کلیاتی در مورد مسیر حرکت˓زمانبندی˓تقسیم وظایف و برنامه های آموزشی که قرار بود در ضمن برنامه ارائه شود توسط سرپرستی بیان شد. در ساعت ۸:۳۵ گروه به  سرچشمه شش پیر˓ابتدای مسیری که قرار بود پیمایش از آنجا شروع شود رسید.ازاتوبوس پیاده شده و حرکت آغاز شد.شیب مسیر ملایم بود و هوای خنک منطقه پیمایش را تسهیل می کرد. از میان سنگ ها و صخره ها می گذشتند و با استراحت های ده دقیقه ای تجدید قوا کرده و به مسیر ادامه می دادند.در طی برنامه آموزش هایی در مورد نحوه گام برداری در کوهستان˓ تغذیه در کوهستان و… ارائه شد. فضای کوهستان آکنده از عطر گیاهان دارویی بومی منطقه چون آویشن شیرازی بود.
گروه در ساعت ۱۲:۳۰ خود را به چکاد کوه کلبک با ارتفاع ۲۸۲۲ متر از سطح دریا رساند و سرود ملی را سر داد. کوه های رنج ˓ برم فیروز و گر از دور نمایان بود و همنوردان را به یاد صعودهای پیشین می انداخت.پس از نیم ساعت استراحت و گرفتن  فیلم وعکس های دسته جمعی فرود آغاز شد. مسیر فرود متفاوت ازمسیر صعود و از میان دره انجام شد که  منطقه ای بکر و مملوازانواع خارهای کوهستان بود. پس از عبور از میان دره به دشتی رسیدند که باغ هایی بود که درختانی چون گردو در آنجا به چشم می خورد. آنگاه در ساعت ۱۶:۳۰ به چشمه ای رسید به نام چشمه پیرمحمد که بسیار پرآب بود و باغ ها را مشروب می کرد. پس از استراحتی کوتاه در کنار سرچشمه و پر کردن ظروف آب به مسیر خود ادامه داده و در ساعت ۱۶:۴۵ در جایی مسطح کنار چشمه به استراحت و صرف نهار پرداخت.بعد از یک ساعت استفاده از هوای پاک وچشمه خروشان به پیمایش خود ادامه داد و در ساعت ۱۸:۲۵ به روستای دلخون به ارتفاع ۲۱۰۴ متر جایی که اتوبوس به انتظار آنها پارک کرده بود رسید.مطابق با جی پی اس کل مسیر پیمایش ۱۰ کیلومتر و ۸۰ متر با ۶ ساعت مفید کوهنوردی و ۳ساعت و ۴۱ دقیقه استراحت انجام شده بود.
گروه در ساعت ۸:۰۰ به شیراز رسید و به سفر خود را پیروزمندانه پایان داد.
همنوردان همراه:
آقایان:صمد زینلی- محسن سالاری- رضا منفرد- رضا راهنورد- میثم عبدالهی- امیررضا اردشیری- یعغوب ذبیح مند
بانوان :فاطمه ستار زاده- الهه بی آزار- زهرا خوشخو- منور حسین پور- نیره حسین پور- متوسل- مریم دلنواز – ساره دلنواز – نوشین قنبر حیدری- فرزانه محیط- حمیده افتخاری(گزارش نویس)- مرضیه نگهداری – طیبه قمی.

 


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.