گروه  کوهنوردی ردپا به قصد پیمایش تنگ خرم ناز در…

ساعت۷:۵ بامداد از پلیس راه شیراز – دوکوهک عبور کرد و به سمت جاده سپیدان مسیر خود را ادامه داد. پس از طی یک ساعت و۲۰ دقیقه وارد جاده قدیم یاسوج شد و درساعت ۹:۳۵ به ابتدای منطقه پیمایش رسید. قبل از آغاز پیمایش سرپرست برنامه، خلاصه ای از برنامه حرکت گروه و مسئولیت هر یک از اعضای گروه را ذکر نمود.
پس از پایان توضیحات سرپرست، پیمایش تنگه خرم ناز در ساعت ۹:۴۰ آغاز شد. این تنگه که در کنار روستای گردو کنگ واقع شده است، دارای طبیعی بسیار زیباست. رودخانه ای با آبی سبزگون دارد که در میان دره ای  V شکل جاریست. کوه های واقع در دو سوی رودخانه دارای دیواره های صخره ای از نوک تا میانه کوه هستند و از میانه  تا کنار رودخانه، ساختار کوه در اثر فرسایش زمین بشکل سطحی شیب دار و شنی در آمده است که دارای پوششی از درختان گردو، بادام کوهی، زرشک کوهی و بلوط می باشد. گروه در طی مسیر از منطقه ای مسطح  عبور کرد که پوشیده از  کنگرها و خارهای وحشی بود که در این فصل از سال کاملا خشک بودند، اما درخشندگی طلایی این خار های خشک در زیر پرتو های خورشید زیبایی شگفت انگیزی داشت. درطول حرکت در امتداد تنگه  نگاه کردن به آب فیروزه گون رودخانه  و ماهیان آزاد و قزل الا در آن چشم انسان را نوازش می داد. گروه در کنار ناحیه ای زیبا از رودخانه توقفی ۵ دقیقه ای بمنظور عکس برداری داشت. پس از حرکت مجدد و کمی پیشروی در مسیر خود از کنار چادر خانواده عشایری عبور کرد و سرانجام در ساعت ۱۱:۳۰ به انتهای تنگه رسید. در این ناحیه، رودخانه بسیار پر آب و زیبا بود  سپس در خنکای سایه درختان و در پای دیواره صخره ای کوه ، گروه به صرف نهار پرداخت.  استراحت گروه در این توقفگاه تا ساعت ۱۵:۵۱ ادامه یافت. آنگاه گروه مسیر بازگشت را در پیش گرفت. اگرچه در این ساعت کمی از شدت گرمای هوا کاسته شده بود. گروه در ساعت ۱۷:۳۰ منطقه زیبای تنگ خرم ناز را به مقصد شیراز ترک گفت.
همنوردان همراه در این برنامه:
خانم ها: طاهره منفرد، فرزانه محیط، هانیه جلالی، مریم اردشیری، حمیده افتخاری، مریم فانی و مهرناز فانی.
آقایان: یعقوب ذبیح مند، غلامرضا حق بین، محسن سالاری، رضا منفرد، رضا راهنورد، امیررضا اردشیری، توحید شهبازیان، محسن سعادتی، شایان رمضان زاده، علی محمد زارع، احسان موذن.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.