مدیرروابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت: شش کوهنوردی که قصد داشتند با روشن‌کردن ذغال در پناهگاهی خود را گرم کنند در اثر استنشاق گاز دچار مسمومیت شده و با تلاش شش ساعته امدادگران به بیمارستان منتقل شدند.

نجات شش کوهنورد که دچار گازگرفتگی شده بودند

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام نجات شش کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کرمانشاه گفت: امدادگران هلال‌احمر صبح روزپنجشنبه با تماس تلفنی یکی از کوهنوردان از زمین‌گیر شدن پنج کوهنورد در پناهگاه پرو در ارتفاعات کرمانشاه مطلع شدند.

وی افزود: فرد تماس‌گیرنده به امدادگران گفت که پنج کوهنورد به علت استنشاق گاز دچار گازگرفتگی شده‌اند.

درخشان با بیان اینکه امدادگران اورژانس از طریق تلفن توصیه‌های اولیه لازم برای نجات جان پنج کوهنورد گرفتار در پناهگاه پرو را به فرد تماس‌گیرنده آموزش دادند، گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله امدادگران جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه در ساعت ۲۳ شب گذشته به منطقه اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امدادگران پس از طی شش ساعت توانستند به منطقه پناهگاه پرو برسند، گفت: امدادگران دریافتند که کوهنوردان برای گرم‌کردن محیط اقدام به روشن‌کردن ذغال کرده که دچار گازگرفتگی با گاز منوکسیدکربن شده و پنج کوهنورد دچار حالت شبه خفگی شدند.

وی با بیان اینکه دو کوهنورد علاوه بر استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار سرمازدگی نیز شده بودند، گفت: دو کوهنورد دیگر نیز به دلیل استنشاق گاز حاصل از سوخت ذغال دچار گازگرفتگی شدید شده بودند.

درخشان با بیان اینکه به دلیل تاریکی هوا امکان انتقال این کوهنوردان به کوهپایه وجود نداشت، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در ساعت ۷:۳۰ صبح جمعه این کوهنوردان با بالگرد به کوهپایه منتقل شدند.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.