مقام گراند اسلم دو دختر هندی

قبلا از کسب رکورد گینس خواهران هندی نانگشی و تاشی مالک در سال ۲۰۱۴ برای صعود به هفت قله بلند هفت قاره به عنوان اولین دوقلوها نوشته بودیم و حالا سرویس خبری ترییون از تکمیل پیمایش قطب شمال و جنوب آنها نوشته . دوقلوهای همسان از اوتاراکند موفق شده اند پرچم سه رنگ کشورشان را در قطب شمال به اهتزاز درآورند و در نتیجه اولین کوه نوردان آسیای جنوبی شناخته شدند که موفق شده اند علاوه بر هفت قله ، هر دو قطب شمال و جنوب را با اسکی پیمایش کنند و عنوان ماجراجویان گراند اسلم را بدست آورند. پدر این دو قلوها و مشوق اصلی آنها گفته :

” نانگشی و تاشی ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تلاش خود را در قطب شمال آغاز کردند و ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت)پیمایش خود را کامل کردند. دمای هوا منفی سی درجه سانتیگراد بوده و آنها در عرض هفت روز ۱۱۶ کیلومتر اسکی کرده اند.”

باشگاه هفت قله دارای ۴۱ عضو است که ۸ نفر از آنها زن می باشد، پیام این دختران جوان ۲۳ ساله در برنامه های خود “نجات دختربچه ها” است. توضیح اینکه آنها در ۲۸ دسامبر سال ۲۰۱۴ قطب جنوب را نیز پیمایش کرده بودند.

این دوقلوها دوره اولیه کوه نوردی را در موسسه کوه نوردی اتراکاشی نهرو در سال ۲۰۰۹ طی نموده اند و بعد از آن جذب این رشته شده و مابقی دوره های پیشرفته ، دوره جستجو و نجات و مربیگری کوه نوردی را در همین موسسه به اتمام رسانده اند.

عنوان گراند اسلم به معنی تحت الفظی برنده بزرگ (بردن همه مراحل مسابقه، قهرمان کل شدن، پیروزی عظیم، قهرمان تمامی مراحل یک رویداد خاص) علاوه بر کوه نوردی در تورنمنت چهارگانه تنیس(خاکی) نیز به کار می رود.

Grand = بزرگ ، مهم ، عالی Slam = برنده

در سایتی که دو خواهر یاد شده را کاوشگر گراند اسلم معرفی کرده این عنوان را در اختیار کوه نوردی می داند که هفت قله بلند هفت قاره جهان(اورست، کلیمانجارو، البروس، آکونکاگوا، هرم کارستنز، توده وینسون و قله مک کینلی) را صعود کرده باشد و سرتاسر هر دو قطب شمال و جنوب را پیمایش کند. اما عنوان واقعی کاوشگر گراند اسلم تنها در اختیار پارک یانگ سئوک کوه نورد فقید کره جنوبی است زیرا پارک تمامی قله های بالای هشت هزارمتر را صعود کرده و هر دو قطب را با پای پیاده ، در عرض ۴۴ روز کاملا متکی به خود و بدون ذخیره اضافی غذا پیموده.

توافقاتی نیز بعمل آمده که کسب این عنوان را ساده تر، آسان ترو از درجه سختی کمتری می داند و کسی را که هفت قله بلند جهان را صعود کرده و قطب شمال و جنوب را از ۸۹ درجه به قطبین پیمایش کند، ماجراجوی گراند اسلم می نامد، در تقسیم بندی دیگری نیز پیمایش سه قطب (اورست و قطب شمال و جنوب) از نقاط ساحلی هر دو قطب را کاوشگر گراند اسلم می داند. چیزی حدود ۴۰ نفر در تقسیم بندی های یاد شده موفق شده اند مقام گراند اسلم را بدست بیاورند.

وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوهTraining malik sisters sheroes

  • مدیر سایت
  • ۵ خرداد ۱۳۹۴
  • 528 بازدید

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.