(( هو الناجی  ))
و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا (سوره مائده۱۵۱  (
و هر کس انسانى را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) گویى همه مردم را زنده کرده است.
ظهر روز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۰ تماسی با مسئولین امداد و نجات کوهستان مبنی بر گزارش اتفاقی در کوه دلو واقع در منطقه محمود آباد سیاخ دارنگون برقرار شد.
تیمی از گروه های کوهنوردی به همراه دوستان خود قصد برگزاری برنامه صعود قله و کوهپیمایی ۴ روزه از مسیر سیاخ دارنگون به سمت دریاچه پریشان را داشتند، در روز دوم ، زیر قله دلو  یکی از نفرات ( به نام ن.ک مردی ۴۳ ساله) به دلیل بالا رفتن فشار بیش از حد نرمال خونریزی و پارگی مویرگی در سیستم تنفسی وی صورت یافته و برنامه متوقف شده و با عواملین امداد تماس برقرار نمودند . همزمان با اقدام امدادگران یک فروند بالگرد اورژانس در مکان حادثه حاضر شد که به دلیل عدم امکان فرود بنا به دلایل جوی و تشخیص خلبان به پایگاه برگشت.
طی هماهنگی های انجام شده تیم اول که شامل امدادگران فنی بود همراه با تجهیزات و یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد.
پس از عزیمت به منطقه بنا به تشخیص امدادگران حاضر ، مجدد تماسی جهت اعزام تیم دوم شد که متعاقبا در کمترین زمان تیم دوم نیز شامل با تجربه ترین افراد تیم به همراه تجهیزات کامل به منطقه عزیمت نمودند.
آمبولانس تا منطقه ماشین رو را طی نمود پس از آن امدادگران نیمی از مسیر را با استفاده از خودرو سبک تر طی نمودند سپس پس از ساعاتی کوهپیمایی به لطف امدادگران و زحمات و همکاری صمیمانه و خدمت عاشقانه خود در تیم کوهستان  بالای سر مصدوم رسیدند و پس از امداد اولیه مصدوم را تجهیز نموده و به صورت بسکت به منطقه ماشین رو انتقال داده و تحوبل آمبولانس شد و  سپس به بیمارستان منتقل گردید.
امدادگران شامل آقایان : خلیل کارمند  –  علی شاکری – علیزاده  –  فاضل بورکی –  مسیح الله باقری –  اشکان سالاری


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.