برنامه راس ساعت ۷:۳۰ با سوار شدن اعضا گروه در میدان معلم شروع گردید .
ساعت ۸ صبح سرپرست محترم برنامه وظایف افراد گروه در برنامه را مشخص کردند و در مورد زمانبندی برنامه توضیحاتی ارایه نمودند، در ضمن با توجه به این که در این برنامه آموزش عبور از رودخانه وجود داشت ،ایشان در مورد خطرات احتمالی در مسیر عبور از رودخانه هشدار دادند وبا استفاده از تجارب گذشته خود و دیگر کوهنوردان حرفه ای نکات آموزنده ای را به همنوردان گوشزد نمودند .
ساعت ۸:۲۵ از کمک سرپرست محترم برنامه تقاضا کردند که مطالب تئوری مربوط به آموزش عبور از رودخانه را برای دوستان توضیح دهند.
در مسیر به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) مردم با شادی مشغول توزیع شیرینی ، شربت ونذری بودند که در ساعت ۹ صبح آش رشته نذری در روستای زیبای همایجان نصیب گروه گردید.
با رسیدن به کمربندی سپیدان – یاسوج مسیر سبز ودل انگیز ما به طرف تنگ خرم ناز ادامه پیدا کرد.
بعد از عبور از تنگ تیزاب ساعت ۹:۴۵ بود که راننده محترم با تغییر مسیر به سمت راست، مسیر را از جاده قدیم یاسوج به طرف تنگ خرم ناز ادامه دادند. بعد از عبور از روستای جهانگیر آباد به سمت راست رفتیم یک جاده خاکی را طی کردیم و ساعت ۱۰ به پل فلزی رسیدم .
اعضای گروه از مینی بوس پیاده شدند و بعد از آماده شدن همه افراد و به صف شدن با سوت سرقدم محترم وشمارش افراد، راس ساعت ۱۰:۱۰ مسیر کوهنوردی از سمت چپ پل فلزی شروع شد .
ساعت ۱۰:۴۵ به منظور تعویض کفش ها و پوشیدن کفش مناسب عبور از رودخانه به مدت ۱۰ دقیقه توقف داشتیم ،سپس با نوشیدن مقدار کمی آب مسیر را ادامه دادیم.
همنوردان بعد از دو ساعت کوهپیمایی و استفاده از مناظر زیبای دره خرم ناز ومسیر رودخانه ، که از بالا بسیار دیدنی بود ساعت ۱۲:۱۰ در زیر سایه درختان تنومند بلوط به استراحت وتمدید قوا پرداختند.
ساعت ۱۲:۲۰ سرپرست محترم کارگاه ابزار شناسی را راه اندازی نمودند ودر آن به آموزش انواع طناب ها، تسمه ها ،هارد نس زنانه و مردانه و انواع کارابین ها پرداختند و اعضا گروه با انواع گره ها به طور عملی آشنا شدند، بعد از این که از همه افراد آزمون عملی گره گرفته شد مرحله بعدی کارگاه ،یعنی عبور از رودخانه به روش های: ” حلقه ای”،” زنجیره ای” و”پهلوبه پهلو” درساعت:۱۲:۵۰ را به ما آموزش دادند .
درساعت: ۱:۱۰ به اعضا گروه ابزار ها را برداشتند و به همراه کوله ها در ساعت ۱:۳۰ به آن سوی رودخانه رفتند. طناب ها را گذاشتند و تیم با روش حلقه ای با کوله به آن طرف رودخانه رفتند. کولی ها را گذاشتیم وآقای سالاری و آقای کدیور به آن طرف رفتند وکارگاه
زدند وبه این طرف آمدند وگروه یکی یکی رفتن وبرگشتن از عرض رودخانه را تمرین کردند.
بعد ساعت ۲:۱۵ اعضا گروه با اجازه سرپرست محترم در قسمت هایی که مناسب شنا بود به شنا کردن پرداختند .ساعت ۳:۱۵ به صرف نهار در کنار رودخانه زیبای پر از ماهی ودر سایه درختان بنه وبلوط مشغول شدند.
ساعت ۵ بعد از ظهر مسیر برگشت را طی کردند و سرانجام ساعت ۷:۱۵ بعد از ظهر سوار مینی بوس شدند .
ساعت ۸:۱۰ در دالین استراحت مختصری کردند وبه مناسبت نیمه شعبان بستنی خوردند.
و در نهایت سفر زیبا ورویایی یک روزه ما و دوستان خوب گروه رد پا در ساعت ۱۰:۱۵شب با پیاده شدن همه افراد تیم از مینی بوس،در کمال صحت وسلامت به پایان رسید.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.