گروه کوهنوردی ردپا شیراز، در تاریخ جمعه مورخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در منطقه باباکوهی شیراز اقدام به برپایی نمایشگاه کوهپیمایی مسئولانه و سازگار با محیط زیست نمود.

این نمایشگاه  با همکاری هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس ، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز ، سازمان بازیافت و مدیریت پسماند ، سازمان هلال احمر و تعدادی از انجمن های مردم نهاد فعال زیست محیطی برپا شد. به طور رسمی نمایشگاه  فعالیت خود را از ساعت ۷ بامداد آغاز نمود و تا ساعت ۱۲ به فعالیت خود ادامه داد.

در این نمایشگاه چندین کارگاه آموزشی به طور همزمان دایر گردید و آموزش تجهیزات کوهپیمایی، مدیریت پسماند و بازیافت آن ها با استفاده از برشور و بنر های نصب شده و جلسات پرسش و پاسخ انجام شد. در گوشه ی دیگری از نمایشگاه یکی از انجمن های مردم نهاد به اجرای بازی های بومی و محلی همراه با اهدای جوایز پرداخت. گروهی نیز برنامه پاکسازی منطقه و جمع آوری زباله های به جا مانده در کوهستان همراه با تعدادی پاکبان را بر عهده داشتند.

در نهایت به قید قرعه به تعدادی از حاضرین در برنامه جوایزی اهداء شد. جا دارد از ریاست محترم هیئت کوهنوردی استان فارس جناب آقای جلالی و همراهان که با بازدید و حضور خود از این نمایشگاه زیست محیطی گروه را مورد لطف و عنایت خود قرار دادند تشکر و قدردانی نماییم. با سپاس از تمامی همنوردانی که در اجرای هر چه بهتر این نمایشگاه گروه کوهنوردی ردپا را یاری نمودند.

ابتدای برنامه پاکسازی 

پاکسازی منطقه- در انتهای برنامه 

آموزش گره های پرکاربرد در کوهنوردی و نمایشگاه عکس محیط زیست

حضور رئیس هیئت کوهنوردی و هیئت همراه و بازید از نمایشگاه

نمایش تجهیزات کوهپیمایی یک روزه تابستانه و زمستانه

اجرای بازی های بومی و محلی

ارائه آموزش های مرتبط با مدیریت پسماند و بازیافت زباله توسط کارشناسان اداره بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری شیراز

جمعی از همنوردان حاضر در برنامه


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.