http://www.radepagroup.com/images/img_2738%20small.jpgنوشین قنبرحیدری:
۳ خرداد ماه ۱۳۹۱
پس از پایان جلسه گروهی روز چهارشنبه ساعت ۶ بعد از ظهر سوم خرداد ماه ۱۳۹۱ به اتفاق جمعی از اعضای گروه ردپا جهت بازدید از منزل آقای عارف نیا از پارک بعثت به سمت منزل ایشان حرکت کردیم

.
منزل استاد،خانه ای پر از لطف و صفا با حیاطی پر از کاکتوس های کوچک و بزرگ پذیرای هر روزه کوهنوردان وهمنوردانشان بود.
در ابتدای ورودمان با خانواده آقای عارف نیا آشنا شدیم و در کنار آن خانواده میهمان دوست و صمیمی به گفتگو نشستیم.
به درخواست اعضای گروه ردپا ،استاد مروری به خاطرات گذشته زدند:
استاد شاهین عارف نیا متولد ۱۳۴۵در شیراز بودند.
از کودکی کوهنوردی را به همراه عمویشان که استاد دانشگاه بودند آغاز کردند و علاوه بر کوهنوردی به شنا،دوچرخه سواری و ماهیگیری نیز علاقه داشتند.
روزهای اول کارآموزی را در سالهای ۱۳۵۴ در سن ۹ سالگی در جاده کفترک تجربه کردند و از همان ابتدا توسط عمویشان با نکات و گره های کوهنوردی آشنا شدند و در برنامه هایی که شرکت می کردند به صورت مداوم به تمرین می پرداختند.
پس از آن با سلمان بهبهانی که قهرمان دو جهانی بود آشنا شدند و در سن ۱۲ سالگی در کوه های قلات و کوه سرخ و کوه های اطراف شیراز کوهنوردی را ادامه دادند.
در سن ۱۶ سالگی کوه های منطقه مارگون و بهشت گمشده را تجربه کردند و در همان دوران برنامه ای ۹ روزه در مسیر سپیدان به مارگون و مارگون به بهشت گمشده را کوهنوردی کردند که تجربه غذاهای محلی و استفاده از آن ها یکی از خاطراتشان از آن برنامه بود.
در همان روزها در برنامه هایی با دانشجویان و دیگر اعضای دانشگاه به همراه عمویشان شرکت کردند و پس از شرکت در برنامه هایی به صورت آزاد به پیشنهاد بهرام نژادیان به عضویت در گروه آرش در آمدند. و به دلیل مقاوم بودن از لحاظ بدنی و همچنین آشنایی با گره ها و گذراندن دوره های کوهنوردی و سنگ نوردی،به سرعت دوران کارآموزی و مربی گری را سپری کردند و در مسیر گروه بالا رفتندو در همان روزها به همراه گروه تمرینات فنی را به صورت ۲ هفته یکبار انجام  می دادند.
پس از آن تا حدود سال های ۷۷ تجربه های فراوان و بی نظیری در زمینه اکتشاف غار و دیواره ها داشتند و از سال ۷۸ به بعد به دلیل سانحه ای که برایشان اتفاق افتاد برنامه های کوهنوردی را به گونه دیگری دنبال می کردند.
در سخنان استاد تجربه های فراوانی چه در زمینه کوهنوردی و چه در زمینه های فردی و شخصیتی در زندگی،برای همه کوهنوردان بود که به گفته ایشان از جمله اولین چیزیکه باید مد نظر باشد صمیمیت و محبت و از گذشتگی و به خصوص معرفت در کوهنوردی و توجه به محبوب بودن است تا مشهور شدن.

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2676.jpg

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2686.JPG

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2691.JPG

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2693.JPG

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2697.JPG

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2702.JPG

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2706.JPG

http://www.radepagroup.com/images/aref/IMG_2719.JPG


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.