سُماموس یا قله سمام نام قله‌ایست با ۳۶۸۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین قله گیلان که مشرف به دریای مازندران است.
کوهنوردان باشگاه ردپاشیراز ساعت ۱۳:۳۰دوشنبه ۱۴خردادماه شیرازرابه مقصد کلاچای ترک کردند.گروه ساعت ۸:۴۵روزسه شنبه ۱۵خردادماه به پایانه مسافربری کلاچای رسید.
در کلاچای آقای عزیزی با مینی بوس توریستی منتظر بود.گروه درادامه به رامسر رسیدواز موزه کاخ مرمر مربوط به خاندان پهلوی بازدید کرد. درساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه از قلعه مارکو در منطقه کتالم دیدن کرد.گروه در ساعت ۱۴:۳۰ از پلاژ باغ ملی بازدیدنمود .
گروه ساعت ۱۶:۱۵ مسیر حرکت به سمت جواهرده را در پیش گرفت. جاده رامسر به جواهرده بسیار زیبا، پرپیچ وخم و سرسبز بود.
گروه ساعت ۱۷:۴۵ به جواهرده رسید. بعداز استقرار در خانه کوهنورد جواهرده ساعت ۱۸:۵۰ از آبشار جواهرده دیدن کرد. گروه بامدادچهارشنبه ۱۶خردادماه
ساعت ۶:۳۰ به سمت دامنه سماموس حرکت کرد.
درحین صعود نمای بسیار زیبایی از کلاچای، رودسر، لنگه رود، جواهردشت و دریا قابل دیدن بود. سرعت باد حدودا ۵۰تا۵۵ کیلومتر در ساعت بود. قسمت هایی از مسیر حرکت، برفی بود که فرصتی ایجاد شد خیلی مختصر اصول گام برداری در برف توسط سرپرست گروه یادآوری شود.
گروه ساعت ۱۱:۱۵ به قله سماموس رسیدیم که نماد قله امام زاده بود.گروه پس ازاجرای مراسم صعودهمراه باهمخوانی سرودملی به شادمانی پرداخت. بعد از ۳۰ دقیقه مسیر برگشت را پیش گرفت. و ساعت ۱۵:۴۰ به خانه کوهنورد رسید.
بعد از استراحت حدود ساعت ۱۷:۰۰ نهار صرف شد و برنامه گشت شهری به همراه راهنما آقای گلدشتی درساعت۱۹:۰۰ آغاز شد. با قدم گذاشتن در بافت قدیمی شهر گردش شهری جذابتر شد. خانه ها و کوچه هایی که آدم را به یاد فیلم های شمالی قدیمی می انداخت. هرچند تعداد کمی از خانه شکل قدیمی خود را حفظ کرده بودند و بیشتر منازل تجدید بنا شده بودند. جواهرده به عنوان سومین منطقه بوم گردی در منطقه مازندران نامیده شده و میراث فرهنگی برای سنگ فرش های کوچه ها هزینه هایی کرده است که زیبایی روستا را بیشتر کرده.
گشت شهری با خوردن افطاری ( آبگوشت) و مهمان نوازی مردم جواهرده در مسجد آدینه به پایان رسید. وگروه ساعت ۲۲:۰۰ به خانه کوهنورد رسید.
گروه بامدادپنجشنبه ۱۷خرداد ساعت۷:۳۰ جواهرده راترک کردوازبازارهای رامسر جهت خرید سوغات و دیدن کرد.
ساعت ۱۳:۳۰ از ترمینال کلاچای به مقصد تهران وشیرازحرکت کرد
و ساعت ۱۰:۳۰ روز ۱۸خرداد در صحت و سلامت به شیراز رسید.
گزارش :الهه اسماعیلی
باسپاس ازمسئولین اجرایی برنامه وسپاس فراوان از:
راهنمای برنامه:آقای گلدشتی۰۹۱۷۳۹۴۶۰۵۲
شرکت آریاسفرشیراز:آقای قاسمی ۰۹۱-۷۱۱-۷۸۰۵۵
شرکت رویال سفرایرانیان کلاچای:آقای احمدی۰۹۱۱۲۴۱۷۱۴۱
حمل ونقل مینی بوس خوش اخلاق کلاچای: آقای عزیزی۰۹۱۱۱۹۴۶۵۲۴
حمل ونقل اتوبوس شیرازتاکلاچای :آقای اکبری۰۹۱۷۹۶۹۲۰۹۲

صعود ردپا به سماموس
صعود ردپا به سماموس

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.