گروه کوهنوردی ردپا به مناسبت روز دختر اقدام به برنامه ریزی یک برنامه عالی کردند.مقرر شد روز جمعه ۷ شهریور عازم تنگ مهریان شوند.

روز جمعه طبق برنامه ریزی قبلی گروه ،میدان معلم تجمع و ساعت ۵:۴۵ با یازده نفر از همنوردان به سمت تنگ مهریان حرکت کردیم.

تنگ مهریان واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد بعداز شهرستان یاسوج می باشد.ساعت ۸:۵۰ به ابتدای مسیر رسیدیم ،وسایلمان را برداشته از مینی بوس پیاده شدیم و حرکت کردیم. طبیعت زیبا ، آسمان آبی ،خنکی هوا ،صدای پرندگان همه ما را به وجد آورده بود،همه لذت می بردیم وساعت وزمان را به دست فراموشی سپردیم.

ابتدا با شیب ملایم و در بعضی نقاط با شیب تندتر به مسیرخود ادامه دادیم وبعداز آن به دشت وسیعی رسیدیم پر از درختان مختلف از جمله درخت گردو-انجیر-انگور وبوته های تمشک  وگیاهان خودرو مثل پونه و …که عطرشان فضا را پرکرده بود .

راهنمای برنامه توضیحاتی راجع به تنگ دادند وگفتند اینجا تنگ مهریان نام دارد وبعد از آن آبشار وجود دارد و بعد از آن تنگ کبوتری.

حدود ساعت ۱۱ زیر سایه درختی استراحت کردیم و بعد ازچند دقیقه دوباره به راه خود ادامه دادیم.بعد ازکوهپیمایی حدود یک ساعت به پای آبشار رسیدیم.بعد از آبشار دیگر کوهپیمایی نبود ،سنگنوردی و پیمایش درآب که برای همنوردان خیلی جالب و هیجان انگیز بود.راهنمای برنامه توضیحات بیشتری راجع به مابقی مسیر دادند.بعد از چند دقیقه استراحت ، عرض رودخانه را طی کردیم وبعد ازآن نوبت به سنگنوردی شد که با همکاری سرپرست برنامه و همنوردان کارگاه بسته شد که همنوردان بتوانند به راحتی عبور کنند. بعد ازسنگنوردی وارد آبشار شدیم که از دو طرف کوههای عظیمی بود وبین این دو کوه رودخانه ای خروشان رد می شد که به صورت پیمایش در آب مسیر را ادامه دادیم.بعد از رد شدن از آبشار به تنگ کبوتری رسیدیم همچنان که در آب پیمایش می کردیم ، اطراف را که پر از حفره های کوچک مانند دوش آب و خزه و جلبک و گیاهانی که روی دیواره ها بوجود آمده بود زیبایی آنجا را دو چندان می کرد ،تماشا کردیم. ساعت ۱۲:۵۰ به مقصد رسیدیم، استراحت کوتاهی کردیم ، و بازگشتیم.ساعت ۱۵به پای آبشار رسیدیم .صدای شرشر آب ،صدای پرندگان ،پرواز سنجاقک ها بالای رودخانه ما را سرمست می کرد.

ساعت ۱۵:۳۰زیر سایه یکی از درختان تنگ مهریان ناهار صرف کردیم و بعد از صرف ناهار دوباره حرکت کردیم در مسیر تکه های ابر در آسمان مشاهده می شد که به زیبایی طبیعت افزوده بود.ساعت ۱۷ به مینی بوس رسیدیم.از طرفی ناراحت بابت تمام شدن برنامه و رفتن از طبیعت و از طرفی دیگر خوشحال به خاطر سپری کردن برنامه با سلامتی و موفقیت.ساعت ۲۱ به شیراز میدان معلم رسیدیم.

خدایا به خاطر همه نعمتهای خوبی که به ما عطا فرمودی شاکر و سپاسگزار هستیم.

همنوردان وهمراهان برنامه آقایان :اشکان سالاری (سرپرست برنامه)-حمیدرضا درباری –ایمان عباس پور (مالی)-غلامرضا حق بین (راهنمای برنامه)-عامر امیری- سید امیرحسین عظیمی نژاد