اعضای گروه ، صبح زیبای بهاری روز چهار شنبه ۱۴/۳/۹۳ به چشمه میشی در منطقه دنا (سی سخت) رسیدند و متاسفانه در دامنه کوه و در کنار رودخانه مقادیر زیادی زباله های پلاستیکی و فلزی به چشم می خورد که به همت اعضای گروه مقداری از این زباله ها جمع آوری گردید.

حدود ۲۰ دقیقه بعد به چشمه کوه گل رسیدند وجمعیت کثیری از گردشگران در این منطقه زیبا به تفریح وتفرج مشغول بودند و متاسفانه زباله های زیادی در سطح منطقه وجود داشت . تعداد سطل های زباله ای که به منظور جمع آوری زباله در منطقه وجود داشت بسیار کم بود و بعلاوه حجم سطل های زباله نیز بسیار کم بود و این در آلودگی محیط بی تاثیر نبود و باعث شده بود که انباری از کیسه های پر از زباله که توسط گردشگران فهیم جمع آوری شده بود در گوشه وکنار دیده شوند.
سپس اعضای گروه به طرف دریاچه کوه گل به راه افتادند در مسیر زیبای رودخانه و در دل کوه نیز متاسفانه بطری های رها شده و زباله دیده می شد ودر کنار دریاچه کوه گل (برم سوز) نیز شاهد صحنه تاسف باری بودند، یک مار که از ناحیه کمر توسط سنگی له شده بود ومتاسفانه از بین رفته بود.در مسیر برگشت اعضای گروه اقدام به جمع آوری زباله نمودند .روز جمعه ۱۶/۳/۹۳ اعضای گروه به آبشار نمک رفتند و اقدام به جمع آوری زباله های موجود در سطح رودخانه وکنار دامنه کوه نمودند که با توجه به حضور مردم بسیار تاثیر گذار بود به طوری که عموم مردم تقاضای کیسه زباله می کردند تا اعضای گروه را در جمع آوری زباله کمک نمایند.
در نهایت اعضای گروه با شعار هایی که در جهت حفظ محیط زیست می دادند،نظر کلیه گردشگران را به امر پاکیزه نگه داشتن محیط زیست جلب نمودند به طوری که افراد مختلف با پیشنهادات متفاوت، تقاضای خود را جهت حفاظت بهتر از محیط زیست اعلام نمودند.
و بالاخره زباله های جمع آوری شده درون وانت نیسانی که به منظور جمع آوری زباله ها به منطقه آمده بود، گذاشته شد. که البته این وانت هم برای این همه زباله کافی نبود .
ناظر محیط زیست در این برنامه
مهرداد مرادی فرد


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.