پنجشنبه شب گروه ردپا به منظور صعود شبانه وهمچنین آمادگی جسمانی جهت صعود دماوند با تعداد ۱۹ نفر از اعضای گروه ساعت ۲۰:۳۰ از روبروی مجتمع احسان به سمت کوه دراک حرکت کردند

.
پس از ۳۰دقیقه پیمودن مسیر ، مکان مناسبی را در دامنه کوه به منظور نرمش و گرم کردن بدن انتخاب کرده و پس از نوشیدن آب  به حرکت خود ادامه دادند. در مسیر همانطور که هوا تاریکتر میشد حشرات کوهی مانند سوسک،عقرب،هزارپا و… از لانه های خود بیرون می امدند و اعضا با احتیاط کامل از کنار آنها رد میشدند تا اکوسیستم را بهم نزنند.
در ساعت ۹:۳۵ به تنگ علی عسکری رسیده و همانطور که از قبل هماهنگ شده بود اعضای گروه آبهایی را که به منظور آبیاری کاج ها آورده بودند به پای آنها ریخته و ادامه مسیر دادند.
سرانجام در ساعت ۲۳:۳۰ به پناهگاه رسیدند و با تصمیم سرپرست قرار بر این شد که در آنجا شام خورده و شب را در پناهگاه استراحت کنند.۳۰ دقیقه وقت برای شام در نظر گرفته شد و پس از جمع کردن وسایل و قرار دادن آنها در پناهگاه کلاس توجیهی آموزشی جهت صعود به دماوند در ساعت ۰۰:۲۵ نیمه شب آغاز شد.
کلاس در مورد تغذیه ، ارتفاع زدگی ، سرما زدگی وروشهای جلو گیری از آنها بود که توسط خانم محیط و آقای سالاری آموزش داده شد و نکته هایی در مورد وسایل وتجهیزات مورد نیاز در دماوند به اعضا گفته شد.آموزش در ساعت ۱:۳۵ نیمه شب پایان یافت و قرار براین  شد که خانمها در پناهگاه و آقایان در فضای باز پناهگاه بخوابند.
ساعت ۶:۰۰ صبح بیداری داده شد و درساعت ۶:۳۰ صبحانه خوردند و پس از پر کردن بطری های آب از منبع به منظور آبیاری درختان در ساعت ۷:۳۰ صبح گروه حرکت به سمت پایین را در پیش گرفت و در ساعت ۸:۳۰ به بوستان ردپا(تنگ علی عسکری ) رسید و کاج ها را سیراب کردند و پس از ۳۰دقیقه توقف به حرکت خود ادامه دادند و سرانجام در ساعت ۹:۵۳ گروه با سلامت کامل به روبروی مجتمع احسان رسید.
اعضای گروه :
فرزانه محیط (سرقدم) – نوشین حیدری (عکاس)- طاهره منفرد – فاطمه دری- معصومه کیانی- حمیده افتخاری- پریسا رنجبری – افسانه منابری (گزارش نویس)
اشکان سالاری (سرپرست و پا قدم) – محسن سالاری (مسئول فنی ) – ابراهیم حسینی (امدادگر) – مجتبی نوروزی –  نصر ال… نصیری – امیر رضا اردشیری – حمید رضا هنرور – احسان منابری – فراز دری – رامین تهیری – مجتبی محیط


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.