آخرین خبر از کمپ اصلی اورست(ساعت ۶ صبح دوشنبه ۱۳۹۱/۳/۱):

انجمن پزشکی کوهستان ایران:طی تماس صبح امروز(۶ صبح بوقت تهران) آقایان “حسین بهمنیار” به همراه “دکتر مردانپور” با هلی کوپتر به لوکلا برگشته و حال عمومی خوبی دارند. و قرار است ساعت ۷ بوقت تهران با پرواز به کاتماندو عزیمت نمایند.
همچنین بر اساس تماس تلفنی دکتر مردانپور با دکتر حمید مساعدیان در ساعت ۱۹ روز گذشته یکشنبه ۱۳۹۱/۲/۳۱ هر دو کوهنورد ایرانی “حسین بهمنیار” و “دکتر مردانپور” امروز بدلیل شرایط نامناسب صعود و حال نامساعد “حسین بهمنیار” به کمپ اصلی برگشته و در کمپ اصلی بسر می بردند.

این دو کوهنورد توانا دیروز شنبه تا قله جنوبی اورست به ارتفاع ۸۶۰۰ متر صعود کرده و بدلیل تجمع بیش از حد صعود کنندگان (حدود ۱۰۰ نفر در مسیر صعود) و سرما و کولاک شدید از صعود منصرف شده و به کمپ های پایین تر برگشته اند. در حال حاضر “حسین بهمنیار” زیر اکسیژن بوده و داروهای لازم برای ایشان تجویز شده است. گویا علت کسالت حسین حضور طولانی مدت در ارتفاع و تحلیل قوا برای تلاشهای مکرر برای صعود بوده است.

به گفته “دکتر مردانپور” شدت هوای نامساعد در روز گذشته بحدی بوده که احتمالا باعث کشته شدن ۳ تا ۴ کوهنورد گردیده است. همچنین تعدادی نیز دچار سرمازدگی و یخ زدگی جدی اندامها شده اند.

همچنین قرار است ساعت ۶ بوقت کاتماندو (۶ صبح دوشنبه ۱۳۹۱/۳/۱) حسین به همراه دکتر مردانپور به لوکلا و یا به کاتماندو برای کاهش سریعتر ارتفاع و بهبودی سریعتر “حسین بهمنیار” منتقل گردند.

در تماس تلفنی و صحبتی که با حسین شد حال عمومی ایشان رضایت بخش می باشد.

انجمن پزشکی کوهستان ایران ضمن تبریک صعود هیمالیانوردان کشورمان به قلل رفیع هیمالیا و افتخارات پی در پی و تبریک سرکار خانم کاظمی آرزوی سلامتی برای تک تک این عزیزان از خداوند منان خواستار است


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.