دستانی که کمک میکنند مقدس تر دستانی که دعا میکنند (کوروش بزرگ)
بنا به گزارشی که صبح روز جمعه ۳ تیر ۱۳۹۰توسط یکی از کوهنوردان شد حاکی از کشف جسد جوانی در زیر یک دیواره در کوه  دراک بود. ساعت ۱۰:۱۰ به مسئولین اطلاع داده شد با هماهنگی و حضور بموقع امدادگران یک تیم هشت نفره شامل آقایان شاکری ، سالاری ، کارمند ، غفوریان ، عظیمی نژاد ،رحیمی نژاد و زرخواه ساعت ۱۱ از پایگاه با تجهیزات کامل ( ازجمله تجهیزات صعود و فرود و حمل ) همراه با یکدستگاه خودرو کرافتر به صحنه اعزام شدند.
خودرو کرافتر تا پایین دره عسگری امدادگران را همراهی کرد.با حرکت سرعتی و استقامت قابل تحسین امدادگران ساعت ۱۲:۳۰ سر صحنه حادثه رسیدند جوانی ۱۸- ۲۲ ساله از کلاهکی در مسیر تنگ موسوی ( مسیر زیگزاگ) به دلیل نامعلوم سقوط  نموده و جان به جان آفرین سپرده بود که به دلیل عدم داشتن همراه و سقوط وی در مکانی صعب العبور و دور از دید کوهنوردان پیکر این جوان چندین روز در همانجا مانده بود.
پس از رسیدن عواملین اداره آگاهی و کسب اجازه دو نفر از امدادگران با رعایت کامل اصول ایمنی صعود را به صورت کرده در پی گرفتند و به بالای دیواره رفته و طی یک عملیات۲ ساعته پیکر جوان را در کیسه حمل جسد قرار داده بسکت نمودند و  با کارگاهی که زده شد به صورت سرسره تیرول با حمایت به پایین دیواره سپس به دامنه کوه انتقال و تحویل مقامات قضایی شد. ( ساعت ۱۵)
با امید به کوهستانی بدون حادثه از تمام همنوردان عزیز خواهشمندیم از کوهنوردی به صورت انفرادی و تنها بپرهیزند و حدلامکان به صورت گروهی به کوهپیمایی ادامه دهند یا در یک گروه کوهنوردی عضو شده و این ورزش مفرح را با لذت کامل ادامه دهند.


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.