به نام خالق پیداو پنهان

“هیچکدام از ما نمی دانیم چقدر زمان در دنیا برایمان باقی است..
آنچه که در انتها می ماند ، اعمال ، خاطره های بجای مانده و احساسی است که در دیگران ایجاد کرده ایم
و آنچه که پابرجاست، دوستانی است که همیشه ما را با عشق یاد کنند…”

گزارش برنامه صعود به جان پناه امیریه

مسیر صعود : میدان احسان، مسیر موسوی،جان پناه امیری
مسیر برگشت: جان پناه امیری ، جان پناه غدیری،سه کاج،میدان احسان
سطح برنامه : کوهپیمایی

ساعت ۶.۴۰ صبح حرکت از مجتمع احسان آغاز گردید. سرمای صبحگاهی محو می شد. تعداد بیشماری به دامنه کوه جهت صرف صبحانه یا طبیعت گردی پناه می آوردند. دراک با صلابت هر چه تمامتر در جلوی دیدگانمان به زیبایی
قد برافراشته بود.بعد از گرم کردن درمکان همیشگی بدون هیچ توقفی با گامهای آهسته و پیوسته مسیر پاکوب را به سمت موسوی طی میکردیم. توقفاتی برای نوشیدن آب داشتیم و مجدد حرکت ازسر گرفته میشد.بعداز مسیر موسوی ساعت۹ برای صرف صبحانه نیم ساعت توقف داشتیم.
صف با نظم و ترتیب به پیش می رفت. سربالایی ها را یکی پس از دیگری سپری می کردیم و در پیچ دره ها محو میشدیم.دراک دارای دو پناهگاه که اولی به نام غدیریه و پناهگاه دوم به نام امیریه می باشد.

عقربه های ساعت دوان دوان به ۱۰.۳۰صبح رسیده بود که دکل پناهگاه غدیریه از پشت تپه ای که حدفاصل ما تا پناهگاه بود از دور دیده شد.در هر پیچ و در هر خم کوهستان مناظری بس زیبا و بدیع از رقص ابرها بر فرازها به همراه برف پراکنده را شاهد بودیم.
که درنهایت ساعت ۱۱.۳۰ صبح به جان پناه امیریه رسیدیم.یکساعت توقف برای صرف ناهار مدنظر گرفته شد.
ساعت۱۲.۳۰ حرکت به سمت پایین ازسر گرفته شد.
نزدیکهای ساعت ۴بعد از ظهر به فلکه احسان رسیدیم.

امید داریم که این نشاط در همنوردان عزیز تداوم یابد و در کنار یکدیگر همدلانه پیوسته در کوه، همچون کوه باشیم..

گزارش نویس
خسروپور

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.