زمان برنامه ۲۴/ ۱۰ /۱۴۰۰
کوار به معنی سبد بزرگی است که در آن میوه بریزند. در زمان قدیم منطقه ای سر سبز وآباد بوده است که درختان میوه و گل های مختلف در آن می رویده است.این شهر در ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد .محصولات کشاورزی آن گندم، جو، پیاز، ذرت ،برنج، نخود و عدس و محصولات باغی آن هلو زرد آلود ،انگور سیب، گردو انجیر می باشد و همچنین نقشی عمده در محصولات لبنی و گوشتی دارد .
ساعت ۶:۴۵ صبح روز جمعه ۲۴ دی ماه از میدان معلم شیراز با یک دستگاه میدل باس برنامه آغاز گردید.
در ساعت ۳۰ : ۷ صبح پس از انجام نرمش صبحگاهی پیمایش از پادگان الهادی کوار به سمت مسیر سیاه دره و استخر آبچنار شروع شد.
طبیعت خنده بر لب داشت. دامنه کوه ها غرق گیاهان بادام کوهی . دره ای دل انگیز در محاصره ی کوه هایی عظیم ؛؛نور آفتاب هر از گاهی به میان آسمان نزدیک می شد و گاهی نم نم بارانی زود گذر ،چهره ی صحرا را تر و تازه می کرد.خاک نرم و آبستن زایش گل ها و گیاهان بود .
کوهسارانی سرکش و یاغی و درمیان آنها رود خانه ای خشک و بی انتها با سنگ های صیقلی شده مغرور و پا بر جا .عبور از چنین مکانی بسیار جذاب و با صفا بود .رسیدن به استخر آبچنار که با قطرات آب چشمه ای ضعیف ،که آن قطرات آب شبیه به قطرات اشک با بردباری و صبوری و حوصله در حفره ای فرو میریخت و جمع می شد ، بر جذابیت منطقه می افزود .
پس از صرف صبحانه در این منطقه و برگشت سوار میدل باس شده و به طرف بند بهمن حرکت و از جاذبه این منطقه بازدید کردیم این منطقه از بنا های دوره ساسانی ست که روی رود خانه ی قره آغاج ساخته شده و از جاذبه های تاریخی و طبیعی است .در ساعت ۳۰ : ۱۴ با شروع نم نم باران در هوایی مطبوع و منظره ای دلربا نهار صرف نموده و سپس در ساعت ۱۵ راهی شیراز شدیم .

گزارش : نوشین بلوردی


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.