خرمن کوه در ۳۱ کیلومتری شمال شهرستان فسا قرار دارد. این کوه که به شکل یک قله گنبدی است، مساحتی معادل ۱۷۵ کیلومتر مربع را در بر گرفته و بخشی از زاگرس جنوبی است. به راستی شکل کوه از روستای کچویه همانند خرمنی بزرگ و زیبا اما از جنس سنگ است.
برنامه صعود به خرمن کوه، روز جمعه در تاریخ هشتم اسفند سال ۱۳۹۹ از مسیر روستای کچویه انجام شد. ساعت ۷ از ماشین پیاده و با راهنمایی وسرقدمی آقای رفیعی راهی صعود به ارتفاعات شدیم. ابتدای مسیر شاهد شیب تندی بودیم و در ساعت ۸ در کنار تورفتیگی‌های سنگی مسیر مقداری آب نوشیدیم. گیاهان تازه روئیده و سبز، خود نوید بهار پیش رو را می‌دادند. از جمله گیاهان زیبای مسیر، عروس سنگ‌هائی بودند که در شکاف صخره‌ها گل‌های زرد رنگ آن‌ها چشم‌نوازی می‌کرد. در ادامه مسیر به شکلی از سنگ در پایان دره و رو به آسمان برخوردیم که عوارض طبیعی آن را شبیه صورت یک دیو کرده بود. اعضای گروه تصاویری از این منظره برداشتند. ساعت ۱۰ و پس از سه ساعت پیمایش به چشمه‌ی خنیه گردو در ارتفاع ۲۴۴۸ متری رسیدیم.
در این مسیر گیاهانی همانند سرو کوهی، خار انزروت، زنبق ایرانی و پیچک شاخه اناری وجود داشت. همچنین خاک زرد رنگی که بارش‌های روز پیشین آن را نرم و درخشنده‌تر کرده بود، زیبا می‌نمود. در مسیر بازگشت و در ساعت ۱۳ همنوردان مختصر ناهاری میل کردند. چند عکس یادگاری در آنجا گرفتیم. در نهایت ساعت ۱۷ عصر به محل توقف خودرو رسیده و با انجام حرکات سرد کردیم. برنامه این کوه زیبا هم با صحت و سلامت پایان یافت.

گزارش : افشین امامی‌خواه

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.