سپیدان-پیست اسکی پولادکف

روز جمعه ۲۷ دی ماه ساعت ۶:۴۵ دقیقه ۱۳ نفر از همنوردان  از میدان معلم به سمت سپیدان به راه افتادیم در بین مسیر مدرسین باشگاه در مورد مفاهیم و اصطلاحات یخ و برف صحبت کردند و با مشارکت همنوردان  توضیحاتی داده شد. در سپیدان جهت صرف صبحانه توقفی کوتاه داشتیم که اکثر بچه ها همانجا گترها  را هم پوشیدند و آماده شدند وقتی به پیست رسیدیم بعد از کمی گرم کردن به سمت راست پیست به راه افتادیم و در قسمتی که شیب خوبی داشت توقف کردیم اولین نکته آموزش این بود که سریع هر کس برای خودش و کوله اش جایی برای برقراری حفر کرد چون در برف احتمال سر خوردن بسیار زیاد است هم برای کوهنورد  هم برای وسایلش. بعد از استقرار آموزش های گام برداری توسط مدرسین باشگاه شروع شد و انواع گام برداری هم در مسیر صعود و هم برای فرود آموزش داده شد. از جمله گام بردای با نوک  پنجه پا اریب و ساعت ۳ و نه و همچنین فرود که به جای نوک پنجه پا از پاشنه استفاده می شد. بعد از گام برداری ها و اندکی استراحت در هوای بسیار خوب و لذت در کنار همنوردان  ، به بالای شیب رفته و مسیری جهت سرخوردن توسط دوستان فراهم گردید و آموزش سر خوردن بدون ابزار (کلنگ ) که به چهار روش انجام می شد صورت گرفت و تمامی همنوردان  سرخوردن را انجام دادند و اشکالات برطرف شد بعد از آن استراحتی همراه با صرف ناهار انجام شد. بعد از ناهار همان چهار روش سر خوردن با کلنگ انجام شد و پس از آن و تعویض لباس ها ساعت ۴ به سمت شیراز به راه افتادیم که به دلیل ترافیک سنگین پیست تا سپیدان حدود ساعت ۱۹:۳۰ در کمال صحت و سلامت به شیراز رسیدیم.