به نام خالق کوه ها
ساعت ۰۷:۰۰ روز جمعه ۶ دی ماه سال ۹۸ با ۱۵ نفر از همنوردان از فلکه معلم راهی سروستان شدیم. ساعت ۰۷:۳۵ به پلیس راه پل فسا رسیدیم. در سروستان آقای طهماسبی، راهنمای این برنامه به ما ملحق شدند. پس از خارج شدن از سروستان سمت راست،وارد جاده سروستان_ خاوران شدیم. نرسیده به خاوران سمت چپ(ایستگاه فشار قوی موجود بود) به تابلوی منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا رسیدیم. جاده خاکی حدودا ۵ کیلومتر بود. مقداری از مسیر را با مینی بوس رفتیم سپس در ساعت ۰۹:۲۵ توقف کردیم و پس از گرم کردن پیمایش را شروع کردیم.
 ساعت ۱۰:۱۰ به صرف صبحانه پرداختیم. سپس وانت به دنبالمان آمد و بخشی از مسیر را با وانت طی کردیم . ساعت ۱۱:۰۰ از وانت پیاده شدیم و به سمت چشمه پیمایش خود را آغاز نمودیم . در طول مسیر چند توقف کوتاه داشتیم‌. منطقه بسیار بکر و دست نخورده بود. نی زارهایی بسیار زیبا جلب توجه می کردند. ساعت ۱۲:۲۰ به چشمه قشقه رسیدیم. پس از توضیحات کامل راهنما، به صرف ناهار پرداختیم. کوه قشقه از دور نمایان بود. وجه تسمیه نام قشقه به علت دو کوه مجاور همی است که یکی به رنگ سیاه و یکی به رنگ سفید دیده میشود.
ساعت ۱۳:۴۵ به پاکسازی کامل منطقه اطراف چشمه پرداختیم و با همکاری همنوردان جانی تازه به چشمه بخشیدیم. مسیری هموار را در میان دشتی از درختچه های بادام کوهی و گیاهان منطقه پیمایش نمودیم. ساعت ۱۷:۰۰ پس از سرد کردن سوار مینی بوس شدیم و به سمت سروستان حرکت کردیم. ساعت۱۸:۳۰ پس از خرید سوغاتی از لبنیاتی نعمتی (واقع در میدان انقلاب سروستان)، راهی شیراز شدیم.
در نهایت ساعت ۲۰:۰۰ همگی در صحت و سلامت کامل و با خاطره ای خوش به فلکه معلم رسیدیم.
پوشش گیاهی منطقه: بنه، الوک، سرو کوهی(وُل)
گونه های جانوری: کَل، بز، روباه، شغال، گراز، میش، قوچ، پلنگ

شاد باشید.
گزارش از: مژده جیهانی

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |

یک دیدگاه برای “کوهپیمایی تنگ قشقه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.