کوله بارت را ببند…
شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم
بشناسیم خدا را و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم

گزارش برنامه صعود به قله رنج بزرگ ۲۵مردادماه۱۳۹۸

بر اساس برنامه ریزی از قبل انجام شده باشگاه ردپا برنامه صعود به قله رنج بزرگ با ارتفاع ۳۷۱۰ متر که برنامه ای یک روزه بود با حضور ۱۰ نفر از همنوردان در روز جمعه بیست و پنجم مرداد ماه نود و هشت به اجرا گذاشته شد
شروع برنامه در محل تجمع همیشگی (میدان معلم) در ساعت ۵:۳۰ بامداد روز جمعه ۲۵ مرداد ماه بعد از تجمع تمامی همنوردان در ساعت ۵:۴۵ به سمت خروجی شهر به راه افتادیم. در مسیر توقفی کوتاه در استراحتگاه بین راهی دالین داشتیم و بعد از حدود ۱۰ دقیقه از دالین به دوراهی شش پیر رسیدیم. این دو راهی در حدود ۱۵ کیلومتری شهر سپیدان در سمت راست جاده قرار دارد که در ابتدای آن روستای برشنه واقع شده است.
بعد از عبور از دو گردنه به یک دوراهی می رسیم که باید مسیر سمت چپ را ادامه دهیم تا روستای انگره که شروع مسیر پیاده صعود به قله رنج می باشد.
ساعت ۷:۳۰ صبح بعد از بازرسی کوله ها پیمایش را آغاز نمودیم. در آغاز برنامه تمرینات هوازی و کششی انجام شد و سپس حرکت شروع شد. ابتدای مسیر سرسبز بود و رودی که از چشمه بالادست سرچشمه می گرفت فضا را تلطیف می نمود.
چند کیلومتر ابتدایی مسیر به صورت جاده خاکی ماشین رو بود که مسیر تردد عشایر منطقه بود. این مسیر ماشین رو تا محل استقرار چادر های عشایر ادامه پیدا می کرد و ادامه مسیر به صورت مال رو بود. مسیر در دره ادامه پیدا می کرد و تا حدود ساعت ۱۰:۳۰ پیمایش در این دره ادامه داشت و بعد از آن از سمت چپ از دره خارج شدیم و شیب مسیر بسیار تند شد و تغییر ارتفاع کاملاً محسوس بود. در ساعت دوازده بر روی یال قله قرار گرفتیم این یال دو قله رنج کوچک و بزرگ را به هم متصل می کند. بر روی همین یال توقفی کردیم و ناهار خوردیم و سپس به مسیر ادامه دادیم. در نهایت در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه به قله رسیدیم . قله ایی بسیار زیبا و با عظمت با ارتفاع۳۷۰۲ متر که از فراز آن ارتفاعات منطقه به خوبی دیده می شد: رنج کوچک، برم فیروز، قوچ خوس.
بعد از حدود یک ساعت توقف در بالا و گرفتن عکس های یادگاری مسیر بازگشت را در پیش گرفتیم. مسیر برگشت همان مسیر رفت بود
و در پایان مسیر پیمایش ساعت ۲۰ به محل مینی بوس در روستای انگره رسیدیم. و برنامه در ساعت ۲۲ در میدان معلم شیراز به پایان رسید.
پوشش گیاهی: منطقه از پوشش گیاهی بسیار غنی برخوردار بود انواع گون ها، بوته های گل و خار، درمنه های کوهی و . . . در فصل بهار نیز جاشیر فراوانی می روید
پوشش جانوری: گرگ، خرس و پازن در منطقه مشاهده شده است
نزدیک ترین مرکز درمانی: سیزده کیلومتر از روستای انگره، در شهرستان سپیدان بود
آنتن دهی موبایل: در ابتدای برنامه آنتن دهی وجود داشت اما با شروع دره، آنتن دهی موبایل قطع می شد. البته در ارتفاع ۳۴۰۰ تا ۳۵۰۰ متری یعنی دقیقآ بر روی یال کوه، آنتن دهی وجود داشت.

یک دیدگاه برای “صعود به قله «رنج» ۳۷۱۰ متر استان فارس-شهرستان سپیدان-روستای انگره ۲۵ مرداد۱۳۹۸”