روز جمعه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ به همراه ۱۱ نفر از همنوردان، ساعت ۶:۳۰ صبح جلو مجتمع احسان جمع شدیم. این برنامه به منظور آمادگی بیشتر همنوردان برای صعود به قله تشگر، بلندترین قله استان هرمزگان، انجام پذیرفت.
ساعت ۶:۴۵ پیمایش از جلو مجتمع احسان آغاز گردید. هوای صبحگاهی بسیار مطبوع بود. کوهنوردان زیادی برای پیمایش به کوه دراک آمده بودند و بنابراین مسیر تقریبا شلوغ بود.
ساعت ۷:۱۵ دقیقه به درخت بلوط رسیدیم و نرمش صبحگاهی انجام شد. در طول این پیمایش قرار بر آن شد که چندین نفر از همنوردان مسوولیت سرقدمی را برعهده داشته باشند. در ساعت ۷:۴۵ در ابتدای مسیر زیگزاگ موسوی بودیم. مسیر زیگزاگ بسیار شلوغ بود و سرعت حرکت تقریبا کم بود. ساعت ۸:۳۰ به بالای مسیر زیگزاگ رسیدیم و همنوردان تا ساعت ۹ استراحت کرده و صبحانه میل نمودند. سپس مسیر به سمت پناهگاه امیریه را ادامه دادیم.

ساعت ۱۰:۳۰ به دکل مخابراتی رسیدیم. در اینجا منتظر یکی از همنوردان دیگر شدیم که خودش را به گروه برساند. پس از ۲۰ دقیقه استراحت و پیوستن همنورد، به پیمایش ادامه دادیم. مسیر بسیار خلوت شده بود و سرعت پیمایش به حد مطلوبی رسید. باد نسبتا ملایمی هم در حال وزش بود. در ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه همنوردان به پناهگاه امیریه رسیدند.

پس از بازدید از پناهگاه و معرفی محیط اطراف آن برای همنوردانی که اولین بار به پناهگاه آمده بودند، ناهار مختصری میل شد و در ساعت ۱۳:۲۵ مسیر بازگشت از پناهگاه امیریه را شروع کردیم.
ساعت ۱۴:۴۵ به پناهگاه غدیریه رسیدیم و استراحت مختصری کردیم. در طول مسیر جناب آقای سالاری، سرپرست گروه، سوالاتی پیرامون وظایف هر یک از اعضای گروه، مثل سرقدم، پاقدم، سرپرستی و …، از همنوردان پرسیدند. بنابراین مروری بر نکات مهم شد. ساعت ۱۵:۵۰ به غار دوستی رسیدیم و همنوردان استراحت مختصری نمودند. ساعت ۱۶:۱۵ سه کاج، ۱۶:۳۰ سه راه بیستون ۱۷ درخت بلوط بودیم.

در هرکدام از این توقفگاه‌ها استراحت نیز کردیم. سرانجام در ساعت ۱۷:۲۰ همه همنوردان در سلامت کامل به مجتمع احسان رسیدند و برنامه به اتمام رسید.  جای همه همنوردانی که نبودند، بسیار خالی بود.
وظایف افراد در این برنامه:
سرپرست:جناب آقای سالاری
کمک سرپرست و امدادگر: سرکارخانم افتخاری
سرقدم‌ها: سرکار خانم طاهری، جناب آقای مرادی، جناب آقای سالاری، سرکار خانم غفاری و سرکار خانم سخندان