گزارش صعود قله برف انبار

بلندترین قله استان قم (۳۲۰۰ متر)
سیزدهمین صعود ازطرح ۳۱قله
چهارشنبه ۵دی ماه۱۳۹۷
باشگاه کوهنوردی ردپا

به نام خالق کوه ها

۴ دی ماه در ساعت ۱۹:۳۰ به همراه ۱۵ نفر از همنوردان ترمینال امیرکبیر را به سمت قم ترک کردیم. ساعت ۲۰:۰۰ به پلیس راه شیراز_اصفهان رسیدیم.
روز ۵ دی ماه ساعت ۰۶:۱۵ به قم رسیدیم. بلافاصله در نزدیک ترین مسجد به پوشیدن تجهیزات زمستانه پرداختیم و پس از صرف صبحانه ساعت ۰۷:۴۵ به سمت روستای فردو حرکت کردیم. در طول مسیر روستاهای وِرجان، کَهَک، ویریچ گذشتیم. ساعت ۰۹:۰۰ به روستای فردو رسیدیم. این روستا بخاطر گیلاس هایش معروف است و درختان گردو فراوانی دارد. حدود ۵ کیلومتر جاده خاکی داشتیم. ساعت ۰۹:۴۵ پس از گرم کردن، پیمایش را آغاز کردیم. در طول مسیر چند استراحت کوتاه داشتیم. ساعت ۱۱:۰۰ باد شدیدی شروع شد. تجهیزات زمستانه را کاملا پوشیدیم. منطقه پوشیده از برف بود. با دقت بیشتر در گامبرداری و کم کردن فاصله بین همنوردان به پیمایش خود ادامه دادیم. ساعت ۱۲:۴۰ به قله رسیدیم. پس از خواندن سرود ملی و گرفتن عکس های دسته جمعی و تکی به پناهگاه نزدیک قله رفتیم. پس از استراحت در ساعت ۱۳:۳۵ راهی برگشت شدیم. وزش باد همچنان ادامه داشت. در مسیر برگشت دو توقف کوتاه داشتیم. در نهایت ساعت ۱۶:۰۰ به پای مینی بوس رسیدیم. پس از سرد کردن وارد مینی بوس شدیم. ساعت ۱۷:۰۰ به ابتدای روستای دستگرد رسیدیم. در مجتمع قصر به صرف ناهار پرداختیم. ساعت ۱۸:۳۰ به سمت روستای کهک حرکت کردیم. خانه ملاصدرا فیلسوف بزرگ قرن ۱۱ در این روستا واقع شده است. پس از بازدید از خانه ملاصدرا به سمت روستای مشهد اردهال رفتیم. ساعت ۲۱:۲۰ به مجتمع مشهد اردهال، محل اقامتمان رسیدیم.

فضایی زیبا با امکانات رفاهی از قبیل رستوران، سوییت، کافی شاپ، سالن پینت بال و.. می باشد. شب را در آنجا سپری کردیم.
روز ۶ دی ماه ساعت ۰۶:۰۰ صبح از خواب بیدار شدیم و پس از خوردن صبحانه به گشتن در مجتمع پرداختیم. پس از آن به بازدید از قلعه ای در نزدیکی این مجموعه مشغول شدیم. سپس کوله ها را برداشتیم و سوار مینی بوس شدیم. ساعت ۰۹:۱۵ به امامزاده حضرت رسیدیم که سهراب سپهری در حیاط این امامزاده به خاک سپرده شده است. آنگاه به سمت کاشان رهسپار شدیم. ساعت ۱۰:۳۰ به تپه تاریخی سیلَک رسیدیم.
پس از آن به بازدید حمام فین پرداختیم. باغ تاریخی فین کاشان از زیباترین و مشهورترین باغ های ایرانی است. این باغ با سروهای بلند و باشکوه و جوی هایی با قواره های کوچک که در همه جای باغ گسترده اند همراه با عمارت های تاریخی زیبا و متعدد نگینی درخشان و شگفت آور در شهر نسبتا گرم و خشک کاشان است.
سپس در ساعت ۱۳:۱۵ به بازدید از خانه بروجردی پرداختیم. خانه بروجردی در خیابان علوی و در محله ی تاریخی سلطان امیراحمد قرار دارد. این خانه توسط بازرگانی به نام سید حسن نطنزی در دوره قاجاریه ساخته شده است. به دلیل اینکه مالک خانه از بروجرد، مال التجاره وارد می کرد و با تجار این شهر نیز در ارتباط بوده است، به آقای حسن بروجردی مشهور شده و این خانه نیز به نام بروجردی ها مشهور گردیده است. پس از آن در ساعت ۱۴:۳۰ در سفرخانه سنتی مظفری به صرف ناهار مشغول شدیم. ساعت ۱۶:۰۰ به سمت قم حرکت کردیم. ساعت ۱۷:۳۰ به قم رسیدیم. آنگاه به زیارت حضرت معصومه و گشتن در بازار سنتی قم مشغول شدیم. ساعت ۲۰:۳۰ سوار اتوبوس شدیم. چند دقیقه بعد از آن در مجتمعی به صرف شام و خواندن نماز پرداختیم.
روز ۷ دی ماه ساعت ۰۶:۵۰ به پلیس راه شیراز رسیدیم و در نهایت ۱۵ نفر از همنوردان در ساعت ۰۷:۱۵ در صحت و سلامت به ترمینال رسیدیم. جای تمام دوستان سبز بود.